آمریکا: ایران باید به عقب برگردد

کدخبر: ۳۹۲۴۷۶
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران باید گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز بیشتر خودداری کند.
آمریکا: ایران باید به عقب برگردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اقدامات جبرانی ایران در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام را «گام‌های خطرناک» توصیف کرده و گفته ایران باید آنها را به عقب برگرداند.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته ایران «باید گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز بیشتر خودداری کند.»

ادعای این مقام دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حالی مطرح شده که واشنگتن با خروج از توافق هسته‌ای در سال ۱۳۹۷ این توافق را نقض کرده است.

مقام دولت بایدن گفته ایران باید قبل از آنکه دولت جدید آمریکا بپذیرد به برجام برگردد به طور کامل عبور از محدودیت‌های مندرج در این توافق از جمله محدودیت ذخایر اورانیوم غنی‌شده را به عقب برگرداند.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید