استقبال اتریش از لغو تحریم انصارالله

کدخبر: ۳۹۲۴۹۱
وزارت امور خارجه اتریش روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از تصمیم دولت بایدن برای خارج کردن حوثی های یمن (انصارالله) از فهرست «سازمان های تروریستی خارجی جهانی» آمریکا استقبال کرد.
استقبال اتریش از لغو تحریم انصارالله

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب توئیتری وزارت امور خارجه اتریش منتشر شد ، آمده است: یمن با یکی از وخیم‌ترین بحران های بشری در جهان روبروست و بسیاری از مردم این کشور به کمک ما احتیاج دارند.

وزارت امور خارجه اتریش با ابراز نگرانی از افزایش حملات اخیر بین ارتش یمن و ائتلاف متجاوز سعودی، تصریح کرد: ما سریعا نیازمند راه حل سیاسی به سرپرستی سازمان ملل متحد هستیم.

ساعاتی پیش وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ۱۶ ماه فوریه ( ۲۸ بهمن ماه) تصمیم « دونالد ترامپ» در قرار داشتن حوثی های یمن (انصارالله) در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی جهانی» لغو می شود اما رهبران این جنبش همچنان در فهرست تحریم ها قرار خواهند داشت.

در بیانیه مطبوعاتی « آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، آمده است: تصمیم برای خروج جنبش انصارالله از فهرست سازمان های تروریستی خارجی جهانی برای رعایت اوضاع سخت انسانی در یمن و بعداز هشدارهای جهانی و اعضای کنگره اتخاذ شده است.

وی افزود: ما به هشدارهای سازمان ملل، گروه های بشردوستانه و اعضای دو حزب عضو کنگره گوش فرا داده‌ایم، از جمله اینکه تروریستی خواندن حوثی ها، می تواند تاثیر مخربی بر دسترسی یمنی‌ها به کالاهای اساسی همچون مواد غذایی و سوخت داشته باشد.

دولت ترامپ در آخرین ماه خود انصارالله یمن را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی کرد و این مساله باعث شد تا مشکلات عدیده‌ای در ارسال کمک به مردم ستمدیده این کشور و همچنین مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد ایجاد شود.

همان زمان شماری از سازمان‌ و نهادهای بین‌المللی از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان برنامه جهانی غذا تصمیم امریکا را به باد انتقاد گرفته و نسبت به تاثیر منفی آن بر روند کمک‌رسانی به مردم یمن ابراز نگرانی کردند.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید