چت با مردگان به وسیله فناوری جدید مایکروسافت

کدخبر: ۳۹۲۵۵۶
شرکت مایکروسافت در حال کار روی فناوری است که به کاربران امکان چت با مردگان را خواهد داد.
 چت با مردگان به وسیله فناوری جدید مایکروسافت

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به زودی امکان  چت  با  مردگان  نیز برای کاربران  اینترنت  فراهم خواهد شد. شرکت مایکروسافت در حال کار روی پروژه‌ای با نام چت بوت یا ربات چت کننده است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند.

حق ثبت اختراعی این محصول که ماه گذشته به مایکروسافت (MSFT) اعطا شد روشی برای ایجاد یک ربات مکالمه‌ای است که به راحتی می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، مشابه یک کاربر واقعی عمل کند، به عبارت دیگر برای این ربات فرقی نمی‌کند این کاربر زنده یا مرده باشد مانند یک دوست، یکی از اقوام، یک آشنا، یک فرد مشهور، یک شخصیت خیالی، یک شخصیت تاریخی!

این سیستم از اطلاعات اجتماعی افراد مانند تصاویر، داده‌های صوتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های الکترونیکی و نامه‌های نوشته شده برای ایجاد پروفایل هر فرد استفاده می‌کند. این فناوری یادآور یک اپلیکیشن خیالی در سریال Black Mirror (آینه سیاه) است که به شخصیت فیلم اجازه می‌دهد پس از مرگ نامزد خود در یک تصادف، با استفاده از اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی وی به گفتگو با او ادامه دهد.

مایکروسافت

توئیتر دسترسی محققان به چت های عمومی را فراهم می‌کند

بنا به گزارش رویترز  توئیتر  روز گذشته دسترسی به نرم افزار API جدید خود را برای  محققان  باز کرد. دسترسی جدید این امکان را برای محققان فراهم می‌کند تا چت‌های عمومی کاربران این شبکه اجتماعی را بررسی کنند. با استفاده ابزار API محققان می‌توانند به کل تاریخچه محاورات آنلاین عمومی دسترسی داشته باشند. البته بنا به اعلام توئیتر اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری تعلیق شده در اختیار محققان قرار نمی‌گیرد، برای مثال محققان قادر به استفاده از API برای مطالعه توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده نخواهند بود.

توئیتر در تلاش است با گسترش دسترسی به API منبع درآمد جدیدی برای خود ایجاد کند. این شبکه اجتماعی که مانند فیس بوک با انتقاداتی درباره کنترل اخبار جعلی و سوءاستفاده‌ در پلتفرم خود روبرو است در تلاش است تا مکانیسم‌هایی را برای محققان به منظور بررسی این چالش‌ها ایجاد کند.

توئیتر

اسرار سنگ های استون هنج تمامی ندارد

حتما نام استون هنج را شنیده اید، چیدمان مرموز باستانی در مزارع ویلتشر انگلیس. مجموعه ای سنگی که دارای قدمتی ۵۰۰۰ ساله  است و هنوز هم معمایی برای محققان به شمار می‌رود . سال گذشته بود که تیمی از متخصصان، حلقه‌ای از استوانه ها را در نزدیکی استون هنج کشف کردند که بزرگترین بنای تاریخی پیش از تاریخ کشف شده در انگلیس را تشکیل می‌دهد. آزمایشات انجام شده بر روی این  استوانه ها حاکی از آن است که آن‌ها متعلق به دوران نوسنگی هستند و باستان شناسان بر این باورند که ممکن است اینها به عنوان مرز‌های یک منطقه مقدس باشند.

به گفته دکتر هیسر سبیر، یک باستان شناس میراث باستانی انگلیس، که در جریان مستند "Stonehenge" از تاریخ هیت با دان اسنو صحبت می‌کرد، می‌توان یافته‌های مشابه دیگری را در اینجا یافت. دکتر سبیر در این باره گفت: "احتمالاً شنیده‌اید که آن‌ها یک ویژگی چشم انداز باورنکردنی درست در شمال غربی پیدا کرده‌اند. سایت دیوار‌های دورینگتون بسیار بزرگ است، بسیار بزرگتر از استون هنج، اما آن‌ها دوباره چیزی حتی بزرگتر پیدا کرده‌اند. این مهم از طریق تکنیک‌های ژئوفیزیک (اسکن در حفاری) به دست آمد، بسیاری از تکنیک‌های دیگر وجود دارد که شما امروز می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

دکتر سبیر با اشاره به اینکه چگونه اندازه بزرگ بنای تاریخی منجر به نظریه‌های جدید شده است گفت: «ما فکر می‌کنیم که این چیدمان دایره‌ای، که اکنون تبدیل به چاله شده است، زمانی تیرهای قائم را نگه داشته‌اند، یک بنای یادبود مانند استون هنج.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید