بن‌سلمان و صرف ۱.۱۸ میلیارد دلار برای خوشگذرانی

کدخبر: ۳۹۲۷۲۴
طبق گزارش منتشر شده توسط سایت "د آفریکا ریپرت" درباره ولیعهد عربستان، او ۱.۱۸ میلیارد دلار برای مجموع ریخت‌وپاش‌ها و خریدهای گرانقیمت بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ هزینه کرده است.
بن‌سلمان و صرف ۱.۱۸ میلیارد دلار برای خوشگذرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت روزنامه القدس العربی اعلام کرد، جهاد گیلون، در مقدمه گزارشش ویژه درباره اشتهای بن‌سلمان به اسراف نوشته است: نیمه اول سال ۲۰۱۵ دوره‌ای مملو از هیجانات برای محمد بن سلمان بود، زیرا بعد از مرگ عبدالله، سلمان بن عبدالعزیز پدر محمد بن سلمان پادشاه شد به پسرش حق دستیابی نامحدود به اموال سلطنتی را داد.  

نویسنده اشاره کرد، بن سلمان در آن زمان استراتژی‌هایی برای بدنام کردن محمد بن نایف پسرعمویش که در آوریل ۲۰۱۵ به عنوان ولیعهد تعیین شده بود، در نظر گرفت و در مارس جنگی در یمن را آغاز کرد که در اولین عملیات نظامی گسترده ارتش سعودی در خارج از کشور محسوب می‌شد. 

اما به دور از توطئه‌ها و طرح‌ها و گرمای کلافه‌کننده ژوئیه در ریاض جوانی در دهه سوم زندگی‌اش تصمیم گرفت کمی استراحت کند و بنا گذاشت تعطیلات مفرحی به دور از چشمان مزاحمان سپری کند.

بن سلمان ایده رفتن به مناطق عادی مثل پاریس یا فرنچ ریویرا و ماربیا و دیگر اماکن همیشگی سپری کردن تعطیلات خاندان سلطنتی را بعید دانست و در نهایت تصمیم گرفت به جزایر مالدیو برود. یک تفرجگاه را به طور کامل اجاره کرد که به منزله بهشتی شناور روی آب‌های نیلگون اقیانوس آرام بود و ۵۰ ویلا روی مرجان‌های دریایی زیبا و خدم و حشم و استخرهای مختلف داشت. 

طبق این گزارش، گروهی کوچک از ده‌ها دوست خوشناس و نزدیک او به عنوان مهمانانی به همراه بن‌سلمان از وسایل استراحت این تفرجگاه برخوردار شده بودند؛ تفرجگاهی که شامل یکی از کلوب‌های شبانه با بهترین شراب‌های فرانسوی و رستورانی مشرف به دریا بود به طوری‌که مهمانان می‌توانستند به صدای لاکپشت‌های دریایی گوش کنند.

قبل از ورود بن سلمان و مهمانانش حدود ۱۵۰ مانکن برزیلی و و روسی در جزایر مذکور مورد استقبال گرفتند و بعد از این‌که تست‌های مربوط به عدم بیماری‌های ناقل جنسی را دادند با خودروهای گلف به ویلاها منتقل شدند. 

بن سلمان و مهمانان به خوبی صدای کنسرت‌های خواننده پیتبول و ستاره کره‌ای پاپ سای ودی جی و نیز خواننده هلندی را می‌شنیدند. کارمندان هتل بالغ بر ۳۰۰ تن ۵۰۰۰ دلار برای هر ماه کار دریافت می‌کردند. مضافا این‌که انعام‌های هنگفتی هم به جیب می‌زدند. 

در این گزارش آمده است، دو عضو کادر پیشخدمت‌ها چون تلفن‌های هوشمندشان را به رغم سیاست دولت نگه داشته بودند اخراج شدند اما مشخص شد قانون عدم استفاده از تلفن‌ها به عنوان گامی پیشگیرانه غیرضروری بود زیرا شاهزاده با خود ارتشی از خدمتکاران را آورده بود. 

اخبار به سرعت درباره بن‌سلمان و تفرجگاه و طرح‌های تعطیلات یک ماهه پخش شد و بن سلمان چاره‌ای جز ترک مالدیو نیافت. 

چه بسا به دلیل تعطیلات کوتاهش در جزایر مالدیو سرخورده شد و شاهزاده جوان تعطیلات بعدی را در فرنچ ریویرا که یک تفرجگاه سنتی است، سپری کرد. او عاشق یک قایقی با طول ۱۳۵ متر شد که شامل جکوزی و دو باند هلی‌کوپتر، سینما و سالن ورزشی بود که آن را برای یک روز  اجاره کرده بود و نهایتا بن‌سلمان تصمیم گرفت آن را برای خودش بخرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید