بارش باران و برف از فردا در این ۱۱ استان

کدخبر: ۳۹۳۰۷۳
سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و آغاز بارش باران و برف در ۱۱ استان کشور و نیز وزش باد شدید و کاهش دمای هوا خبر داد.
بارش باران و برف از فردا در این ۱۱ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی فردا،  برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت شده و در استان‌های شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، شاهد بارش برف، باران و رعد و برق خواهیم بود.

برف

همچنین این سازمان برای فردا (سه شنبه) و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید و در برخی مناطق پدیده گردوخاک پیش بینی کرده است که طی این مدت، وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل ذوب برف و وقوع بهمن نیز دور از انتظار نیست.

 بر اساس اعلام این سازمان،  روز پنجشنبه دامنه فعالیت سامانه گسترده‌تر شده و در برخی مناطق جنوب کشور احتمال رویداد تگرگ وجود دارد.

این سازمان برای روز جمعه در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور، بارش پراکنده پیش بینی کرده است که بر این اساس، روز پنجشنبه در نیمه غربی و روز جمعه در نیمه شرقی کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

 خلیج‌فارس مواج و دریای خزر نیز روز چهارشنبه متلاطم پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید که از فردا سه شنبه آغاز می شود و تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت، به کشاورزان سراسر کشور هشدار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید