خاتمی: در عربستان و مصر قرآن زیاد می خوانند اما حاکمیت آنها آمریکایی است

کدخبر: ۳۹۴۳۷۵
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای جلوگیری از مدیریت سلیقه‌ای در فعالیتهای قرآنی نهادهای مختلف باید با ایجاد یک نهاد مرکزی و متولی مشخص، فعالیتهای قرآنی در کشور هماهنگ و منسجم شود.
خاتمی: در عربستان و مصر قرآن زیاد می خوانند اما حاکمیت آنها آمریکایی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه  "انقلاب قرآنی در بیانیه گام دوم انقلاب"، در جمع طلاب و جامعه قرآنی مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز افزود: فعالان قرآنی دغدغه گسترش قرآن و فرهنگ دین دارند که ستودنی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیشترین نشستها را برای فعالان قرآنی برگزار کرده‌اند و ضیافت خود را برای قرآنیان در ماه رمضان برگزار می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: قبل از انقلاب به عدد انگشتان دست حافظ قرآن داشتیم اما اکنون هزاران حافظ قرآن در سایه انقلاب اسلامی تربیت و کتابهای بسیار تفسیر قرآن توسط علما نوشته شده است، در گذشته درس رسمی تفسیر در حوزه فقط توسط آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی انجام می‌گرفت اما اکنون روزانه ۲۵۰ تفسیر فقط در حوزه علیمه قم برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون فعالیتهای قرآنی در کشور روند مطلوبی طی کرده و بسیاری از سرمایه گذاری ها در این زمینه به بار نشسته است، نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام قرآنی است، هیچ کشوری به اندازه نظام جمهوری اسلامی حساسیت بایسته در زمینه قرآن و فرهنگ قرآن در جامعه ندارد، در عربستان و مصر قرآن زیاد می خوانند اما حاکمیت آنها آمریکایی است و این به معنای قرآنی شدن نیست.

آیت الله خاتمی در خصوص چگونگی موضع فعالان قرآنی پیرامون مشکلات کشور ادامه داد: سه برخورد در این ارتباط از سوی فعالان قرآنی انتظار می‌رود که شامل مقایسه شرایط کنونی کشور با شرایط قبل از انقلاب اسلامی و توفیقات نظام، پرهیز از بزرگنمایی مشکلات، برخورد منصفانه و متذکر شدن به تلاش مسوولان برای حل مشکلات و امید دادن به مردم است.

وی گفت: چشم انداز آینده ایران روشن است و فعالان قرآنی مبین این چشم انداز برای مردم هستند و برخی مشکلات این فعالان زمانی برطرف می شود که تشکیلات پشتیبان برای فعالیتهای قرآنی تشکیل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید