از احمدی نژاد و خاتمی تا پوتین و اوباما/ سیاستمداران فوتبالی چه رنگی هستند؟

کدخبر: ۳۹۴۴۱۷
سیاستمداران ایران و جهان از طرفداران پر و پا قرص فوتبال به حساب می‌آیند.
از احمدی نژاد و خاتمی تا پوتین و اوباما/ سیاستمداران فوتبالی چه رنگی هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، این که سیاستمداران چه علایقی به جز فضای سیاسی فعال در آن دارند، همواره سوالی جذاب برای مردم و رسانه ها است و هرگاه که مجالی برای گفت و گوهای غیررسمی با آن ها رخ دهد، چنین سوالاتی از سیاستمداران مختلف پرسیده می شود و علایق رنگی مسئولان و سیاستمداران در فوتبال هم در همین دسته قرار می گیرد. این که یک سیاستمدار حامی یک تیم فوتبال باشد طبعا هیچ اشکالی ندارد چرا که یک وزیر یا نماینده یا حتی رییس جمهور، قبل از این که به چنین سمت های مهمی رسیده باشند، یک شهروند معمولی بوده اند و همانند سایر مردم به چنین حوزه هایی علاقه مند. محل اختلاف اما جایی است که یک مسئول ذی نفوذ، رو به کری خوانی و حمایت از تیم مورد علاقه اش بیاورد. رفتاری که می تواند شائبه جانبداری دولتی و فراورزشی را در خصوص تیم های مختلف به وجود بیاورد.

بحثی که طی روزهای اخیر و پس از کنایه ها و کری های محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات برای هواداران استقلال و در پی برد 5گله پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان بسیار داغ شده و عده ای بر این باورند که چنین حمایت هایی نشان دهنده دخالت دولتی ها در امر فوتبال است. موضوعی که آذری جهرمی به هیچ عنوان آن را قبول ندارد. او در دفاع از عملکرد خود در موردی کری خوانی هایش گفت:«  هرکسی می‌تواند کری بخواند و پاسخش کری است. وزیر که صبح تا شب در قالب لباس وزیری نیست، من در حوزه ارتباطات وزیرم و یک شهروندم در دیگر حوزه ها. من نظرم را در کمال احترام گفتم، نه توهینی کردم و نه حرفی زدم. یک کری خواندم. این تیم ها همواره رقیب هستند و جذابیتش این است که باهم کری بخوانند. برای چی عذرخواهی کنم؟ مگر چه کرده ام؟»

به بهانه جنجال اخیر در پی اظهارات یک مقام سیاسی در حمایت از یک تیم فوتبال، مروری داشته ایم بر تیم های محبوب سیاستمداران ایرانی و خارجی:

 

                                                                     سیاستمداران ایرانی

نام سیاستمدار

سمت

تیم مورد علاقه

عباس عراقچی

معاون وزیر امور خارجه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در یک گفت‌وگوی رادیویی بیان کرده بود که معاون من پرسپولیسی است اما خودم طرفدار تیم ملی هستم.البته عراقچی که چند وقت پیش به خبرآنلاین آمده بود هم عنوان کرد طرفدار تیم ملی است.

مجید تخت‌روانچی

سفیر ایران در سازمان ملل

نقل شده است که تخت‌روانچی در جریان مذاکرات هسته‌ای، پیگیر نتیجه بازی تیم‌های پرسپولیس و بنیادکار در لیگ قهرمانان آسیا بوده است و پیگیر بودن نتایج بازی های پرسپولیس این شائبه را درباره او به وجود آورده است.

محمدرضا عارف

نماینده سابق مجلس

عارف قبل از انقلاب طرفدار تیم پاس بوده است. وی تیم پاس را یکی از بااخلاق‌ترین تیم‌های آن دوره می‌داند. اکنون این سیاستمدار اصلاح‌طلب هوادار تیم‌های شهرستانی است.

محمود صادقی

نماینده سابق مجلس

گفته می شود که صادقی از هواداران استقلال و بارسلونا است.

سیدحسن خمینی

نوه امام خمینی(ره)

گویا سیدحسن خمینی یک استقلالی دو آتشه است. استقلالی بودن ظاهرا در خانواده امام خمینی(ره) فراگیر است و فرزند سیدحسن خمینی هم از طرفداران سرسخت استقلال است.

محمدجواد حق‌شناس

نماینده شورای شهر تهران

گفته می شود حق‌شناس در دوران نوجوانی پرسپولیسی دو آتشه بوده و همچنان به این تیم علاقه‌مند است.

امیدوار رضایی

نماینده سابق مجلس

او به واسطه حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال، به عنوان یکی از هواداران این تیم شناخته می شود.

محمود احمدی‌نژاد

رییس جمهور سابق

احمدی نژاد را می توان یکی از فوتبالی ترین رییس جمهورهای ایران معرفی کرد. کسی که در سنین جوانی عضو تیم های دانشگاهی بوده و نزدیکانش از علاقه وی به تیم استقلال سخن گفته اند.

سیدمحمد خاتمی

رییس جمهور اسبق

نقل است که سیدمحمد خاتمی پس از پایان دولتش زمانی که خبرنگاری از او پرسید که پرسپولیسی است یا استقلالی، با لبخند گفت: «با پسرم که استقلالی است کل کل دارم!»

غلامعلی حدادعادل

رییس اسبق مجلس

یکی از نمایندگان مجلس در مورد علایق رنگی نمایندگان در سال 1390 گفته بود: مجلس کلا پرسپولیسی است. چند تا استقلالی بیشتر پیدا نمی شود. تا آنجا که لو رفته فعلا غیر از امیدوار رضایی، حدادعادل، حسنی و مقداد نجف نژاد، زیاد آبی در مجلس پیدا نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیاستمداران خارجی

نام سیاستمدار

سمت

تیم مورد علاقه

باراک اوباما

رییس جمهور سابق آمریکا

وستهم

دیوید کامرون

نخست وزیر سابق انگلیس

استون ویلا

آنگلا مرکل

صدراعظم آلمان

دورتموند

رجب طیب اردوغان

رییس جمهور ترکیه

فنرباغچه

ولادیمیر پوتین

رییس جمهور روسیه

زنیت

فرانسوا اولاند

رییس جمهور سابق فرانسه

ستاره‌سرخ93 پاریس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید