پرطرفدارین نام‌ها در ۵ سال اخیر: فاطمه و امیرعلی در صدر

کدخبر: ۳۹۷۳۵۰
اقتصادنیوز: انتخاب نام از جمله موضوعاتی است که برای اکثر خانواده‌های ایرانی اهمیت دارد و آن‌ها دوست دارند تا نام مناسبی را برای فرزندانشان انتخاب کنند.
پرطرفدارین نام‌ها در ۵ سال اخیر: فاطمه و امیرعلی در صدر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، هنگامی که نوزادی متولد می‌شود، پدر و مادر مدت زیادی درباره انتخاب نام برای فرزندشان فکر می‌کنند، تا نامی برگزیده و مناسب برای آن‌ها انتخاب کنند.

همه می‌دانیم که انتخاب نام برای فرزند، شخصیت فردی و اجتماعی کودک را در بر می‌گیرد، یکی از موارد مهمی که در انتخاب نام باید مورد توجه قرار گیرد، معنی و اصالت اسم است، نامی که از سوی خانواده انتخاب می‌شود باید اصالت داشته باشد، عده‌ای از خانواده‌ها معتقدند که نامی که برای فرزند انتخاب می‌شود باید ایرانی باشد و عده‌ای معتقدند معنی اسم مهم است و ایرانی و خارجی بودن آن اهمیتی ندارد.

به نظر شما نامی که برای فرزند انتخاب می‌شود باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ و شما طرفدار نام ایرانی هستید یا خارجی؟ زیباترین نامی که معنای زیبایی داشته باشد از نظر شما چیست؟

پیامبر اکرم (ص) هم مؤمنان را به نامگذاری نیکوی فرزندانشان سفارش کرده‌اند و فرموده‌اند: نخستین چیزی که هر کس از شما به فرزندش پیشکش می‌کند نام نیکو است. در ۵ سال گذشته اسامی مختلفی به صورت مقطعی مورد استقبال والدین قرار گرفت، اما در این مدت برخی اسامی همیشه محبوب بوده اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در ۵ سال اخیر نام فاطمه همواره رتبه اول در فراوانی نام‌های برگزیده شده برای دختران را داشته است، همچنین امیرعلی نیز دارای بیشترین فراوانی در نام‌های برگزیده شده برای پسران در سال‌های اخیر بوده است.

فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، ریحانه، فاطمه‌زهرا، باران، رها، ثنا، مریم، نرگس، آوا، النا، بهار، ستایش، عسل، سارا، الینا، مهدیس، آیدا، سوگند، ملیکا، نازنین، معصومه، آتنا و اسما، در لیست فراوان‌ترین نام‌های برگزیده برای دختران طبق آمار در ۵ سال اخیر بوده است.

همچنین فراوان‌ترین نام‌های برگزیده برای پسران در این ۵ سال امیرحسین، امیرعلی، ابوالفضل، علیرضا، مهدی، علی، محمدرضا، حسین، رضا، محمدمهدی، امیررضا، امیرمحمد، محمدامین، عرفان، سجاد، نیما، حمیدرضا، سینا، امید، دانیال، امیرمهدی، متین، امیر، مصطفی، هادی، احسان، امین، مبین، پارسا، علی‌اصغر، ایلیا، شایان، آرمین، آرش، امیرعباس و یوسف بوده است.

همچنین نام‌های برگزیده و پرطرفدار برای دختران و پسران در سال ۹۹ شامل، فاطمه، زهرا، حلما، آوا، مرسانا، رستا، بهار، یسنا و همتا در میان دختران بوده است، در پسران نیز نام‌های محمد، امیرعلیف امیرحسین، حسین، ابوالفضل، آراد، سامیار، آریا و امیرعباس از نام‌های پر مخاطب بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید