ائتلاف سعودی پایتخت یمن را بمباران کرد

کدخبر: ۳۹۷۸۳۲
ائتلاف سعودی، پایتخت یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.
ائتلاف سعودی پایتخت یمن را بمباران کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، ائتلاف سعودی ظهر امروز، پایتخت یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

المیادین گزارش داد، هنوز گزارشی درباره تلفات و خسارات احتمالی ناشی از این تجاوز هوایی ائتلاف سعودی منتشر نشده است.

این حملات هوایی ائتلاف سعودی به دنبال برتری نظامی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در مأرب و همچنین حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان صورت گرفته است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از اوایل فوریه به منظور آزادسازی استان نفت خیر و استراتژیک مارب که آخرین سنگر نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان در شمال این کشوربه شمار می‌آید، پیشروی کرده و موفق به بازپس‌گیری مناطق مهم و راهبردی شدند.

پیشتر آژانس مطبوعات یمن به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند. 

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته توانستند پس از تحمیل خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی را گسترش دهند.

از سوی دیگر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها گفته که حملات هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به عمق خاک عربستان تا متوقف نشدن حملات هوایی ائتلاف متجاوز به سرکردگی ریاض و رفع محاصره یمن، ادامه خواهد یافت.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور ظهر جمعه با استفاده از پنج فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصفk۲» حملات هوایی گسترده‌ای را به تعدادی از مراکز مهم و حساس پایگاه هوایی ملک خالد در «خمیس مشیط» در خاک عربستان انجام دادند. 

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به دلیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن توسط این ائتلاف به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید