سرفه در این شرایط برای شما خطرآفرین است

کدخبر: ۳۹۸۲۱۸
سرفه به شما کمک می‌کند سیستم تنفسی خود را پاکسازی کنید. اما اگر بیش از حد باشد، می‌تواند هشدار سرماخوردگی یا وضعیت جدی‌تر باشد.
سرفه در این شرایط برای شما خطرآفرین است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بدن چندین مکانیسم دفاعی برای مقابله با بیماری دارد، در مورد گلو و مجاری تنفسی این روند با سرفه اتفاق می‌افتد، بدین ترتیب بدن آلودگی‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد. طبق اعلام کالج پزشکی کلمبیا، عملکرد سرفه از بین بردن میکروب‌های بالقوه قبل از ایجاد عفونت است.

همانطور که گفته شد سرفه به خودی خود نشانه‌ای از بیماری نیست، بلکه پاسخی است که هنگام تحریک رشته‌های عصبی واقع در سیستم تنفسی ظاهر می‌شود.

سرفه به دو نوع تقسیم می‌شود: سرفه خشک که خلط یا بلغم ایجاد نمی‌کند، اما هنگام بلع درد ایجاد می‌کند. سرفه مولد؛ شامل خلط و ترشح یا مخاط است.

چه عواملی باعث سرفه می‌شوند؟

سرماخوردگی شایع‌ترین دلیل سرفه، خشکی گلو یا احساس خستگی است، همچنین سرفه می‌تواند پاسخی به شرایط مختلف سیستم تنفسی مانند آسم، برونشیت یا ذات‌الریه یا سایر شرایط مانند بیماری رفلاکس معده (مری) باشد.

سرفه‌ای که هنگام خوابیدن به طور قابل توجهی بدتر می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از نارسایی قلب باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگرچه سرفه هر روز برای افراد سیگاری امری طبیعی است، اما نباید آن را امری طبیعی دانست و  باید به پزشک مراجعه شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید