آخرین وضعیت ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر

کدخبر: ۳۹۸۹۵۸
اقتصادنیوز :‌فرماندار تهران درباره آخرین وضعیت انتخابات شوراهای شهر مطالبی بیان کرد.
آخرین وضعیت ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهار کرد: امسال در تهران چهار انتخابات میان دوره مجلس، خبرگان رهبری، شورای‌های شهر و روستا و همچنین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را داریم.

وی ادامه داد:همزمان با روز مبعث پیامبر اسلام هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ با حضور افراد و اعضای مجرب تشکیل شد که بخشی از آنها در سال‌های قبل همکاری داشتند. آنها بر روال انجام انتخابات همکاری و همراهی خواهند داشت.

فرماندار تهران با بیان اینکه انتخابات با حضور معتمدین مردم انجام می‌شود، اظهار کرد: از بین ۳۰ نفر که معرفی می‌شوند، ۸ نفر به عنوان معتمدین انتخاب می شوند که با هیات اجرایی و ارگان‌های ثبت‌احوال و آموزش و پرورش و همچنین با حضور هیات نظارت مجلس و مسئولان شورای نگهبان همکاری خواهند داشت.

وی افزود: بسیاری از افراد از این طریق ثبت‌نام کرده و نیازی هم به حضور در فرمانداری ندارند، اما برای افرادی هم که به هر علتی نمی‌توانند به صورت الکترونیکی و مجازی ثبت نام کنند می‌توانند در محل فرمانداری حضور پیدا کنند.

فرهادی گفت:در دو روز گذشته ۱۴۳ نفر ثبت‌نام کرده اند که بخش اعظمی از ثبت‌نام ها در فضای مجازی بوده است‌. پیش بینی می کنیم با توجه به تعطیلی امروز ثبت نام از طریق فضای مجازی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته باشد.

فرماندار تهران اظهار کرد: ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا ساعت ۶ بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه به پایان خواهد رسید. هشتم فروردین‌ماه ثبت نام میان دوره ای مجلس و چند روز بعد نیز ثبت نام خبرگان رهبری را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: امسال بیش از ۴۰۰۰ شعبه و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی به همراه هیات نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ناظرین شورای نگهبان خواهیم داشت.

وی درباره صعودی یا نزولی بودن تعداد ثبت‌نام کنندگان گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود نمی توانیم به طور دقیق بگوییم که چگونه بوده است دو روز دیگر می‌توانیم مقایسه‌ای داشته و صعودی یا نزولی بودن آنرا را اعلام کنیم.

وی روند ثبت نام الکترونیکی را بدون هیچگونه مشکلی اعلام کرد و گفت: تا به حال هیچ گزارشی که مبتنی بر وجود مشکل باشد، به فرمانداری داده نشده و تاکنون سامانه با قطع یا مشکل بارگذاری رو برو نشده است.

فرهادی بیان کرد:  در پایان هر روز پروند ثبت نام شدگان توسط کمیته حراست به هیات نظارت ارسال می‌شود و پاسخ نخستین روز ثبت‌نام ها می بایست روز یکم فروردین ماه به دست ما برسد. بعد از اینکه جواب مراحل استعلام از ارگان های چهارگانه داده شد اسامی به هیات نظارت مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: اگر کسی اعتراض داشته باشد می‌تواند به هیات نظارت استان گزارش دهد، اگر از آنها جواب نگرفت، در مرحله بعد پرونده به هیات نظارت کشور ارسال خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید