داعشی خطرناک به دام افتاد

کدخبر: ۳۹۹۱۱۲
نماینده پارلمان عراق اعلام کرد وزارت دفاع این کشور تیمی ویژه برای ریشه‌کن کردن هسته‌های خاموش داعش در منطقه‌ای از استان دیاله تشکیل داده است.
 داعشی خطرناک به دام افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالخالق العزاوی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق از تشکیل تیمی متشکل از ۲۰۰ نیروی عراقی برای دفع خطرات تروریسم در استان دیاله خبر داد.

او گفت در ادامه تلاش‌های وزارت دفاع عراق برای پشتیبانی از تلاش‌ها برای پایان دادن به هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در منطقه «شیخ بابا» که چهارمین حوزه کشاورزی بزرگ در دیاله است و دادن فضای بیشتر به مردم برای دفع خطرات تروریسم، تیمی متشکل از ۲۰۰ نیروی وزارت دفاع از روستا‌های شیخ بابا، الاصلاح، ام الحتا و سایر روستا‌ها ایجاد شد.

العزاوی افزود: این نیرو‌ها مسلح، آموزش دیده و به نقاط اطراف روستا‌ها اعزام می‌شوند و برای دفع هرگونه عنصر تروریستی، تامین امنیت مناطق و مشارکت در حفاظت از مردم فعالیت می‌کند.

او تاکید کرد: تشکیل نیرو بسیار مهم است و نتایج مثبتی در افزایش ثبات و ایمنی خواهد داشت.

دستگیری عنصر خطرناک تروریست‌های داعش در الانبار

یک منبع امنیتی در فرماندهی الحشدالشعبی انبار از دستگیری یک عنصر خطرناک تروریست‌های داعش که در عملیات آدم ربایی و آوارگی گروه جنایتکار داعش فعالیت می‌کرد، در یک عملیات امنیتی در مناطق غربی الانبار خبر داد.

این منبع گفت: نیرو‌های امنیتی یکی از جاده‌های منتهی به محله النصر در منطقه «عنه»، غرب الانبار را با استفاده از اطلاعات ارائه شده مبنی بر حضور این عنصر تروریستی را هدف قرار دادند.

منبع مذکور که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی موفق شدند این تروریست و عموی او را که سرکرده‌های گروه جنایتکار داعش بودند، دستگیر کنند.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک درباره حمله تروریستی صلاح الدین

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله تروریستی دیروز (جمعه) که در استان صلاح الدین رخ داد و شش عضو یک خانواده بر اثر آن به شهادت رسیدند، از سوی تروریست‌های داعش انجام شده بود.

در این بیانیه آمده است: کمیته تحقیق مشترک که ویژه بررسی حمله به روستای «البو دور» در شهر تکریت در استان صلاح الدین بود، اعلام کرد که تروریست‌های داعشی که به این روستا نفوذ کرده بودند، عامل این حمله تروریستی بودند. این تروریست‌ها که با لباس نظامیان عراقی و به بهانه بازرسی خانه‌های مردم در اطراف روستا در حال تردد بودند این حمله جنایتکارانه را انجام دادند.

در حمله تروریست‌های داعش به روستای ««البو دور» در تکریت، شش عضو یک خاناواده و یکی از افراد پلیس و یک وکیل به شهادت رسیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید