عصبانیت نمایندگان آمریکا از حضور گارد ملی در اطراف کنگره

کدخبر: ۳۹۹۲۵۰
دفتر گارد ملی آمریکا روز شنبه اعلام کرد، تمدید حضور نیروهای این مرکز در اطراف ساختمان کنگره تا اواسط ماه مه (خرداد) حدود ۵۲۱ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
عصبانیت نمایندگان آمریکا از حضور گارد ملی در اطراف کنگره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، با اعلام این هزینه، قانون گذاران هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا خواستار پاسخ گویی به چرایی ادامه چنین اقدام امنیتی شدند.

در همین رابطه سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنا خواستار دریافت پاسخ قانع کننده در مورد چنین لشکرکشی پرهزینه شدند که سناتورها آن را "متناسب با اطلاعات موجود" توصیف نکردند.

سناتورها در نامه‌ای به "یوگاناندا پیتمن" رییس پلیس پایتخت ایالات متحده نوشتند: نیروهای گارد ملی ما که با افتخار بسیار خدمت می‌کنند، مأمور اجرای قانون نیستند و ما به نظامی‌گری مداوم امنیت پیچیده کنگره پایبند نخواهیم بود.

 رهبران کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کردند که آنها از ادامه حضور شدید نظامی‌ها در اطراف ساختمان کنگره بسیار ناراحت شده و خواستار عقب نشینی آن‌ها هستند.

نگرانی و اعتراض نمایندگان آمریکا در حالی مطرح می شود که پنتاگون به تازگی با درخواست پلیس کنگره مبنی بر تمدید حضور نیروهای گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره موافقت کرده است.

با موافقت پنتاگون بیش از ۲هزار و ۳۰۰ نیروی گارد ملی تا ماه مه (خرداد) در اطراف ساختمان کنگره حضور خواهند داشت.

در ۱۷ دی ماه درست در روز شمارش و تایید آرای الکترال کالج جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در نشست مشترک کنگره، دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین این کشور با تحریک هواداران خود منجر شد تا صدها نفر یکباره به نشست کنگره حمله ور شوند و با حضور در این نشست شمارش و آرای الکترال بایدن متوقف شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید