مهمان‌پرست: ائتلاف وحدت ملی به دنبال فرد خاصی نیست

کدخبر: ۳۹۹۹۴۳
رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی کشور با بیان اینکه این ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال فرد خاصی نیست، گفت: منتظر هستیم تا بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به بحث حمایت از کاندیداها ورود کنیم اگرچه از این ائتلاف دو تا سه نفر برای شرکت در انتخابات نامنویسی می‌کنند اما ملاک ما همچنان داشتن برنامه است.
مهمان‌پرست: ائتلاف وحدت ملی به دنبال فرد خاصی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی گفت: امروز باید تمام دلسوزان نظام بسیج شوند و با ایجاد یک جریان مستقل مردمی در راستای منافع ملی حرکت کنیم، زیرا دیگر کارکردهای احزاب اصولگرا و اصلاح طلب سنتی پاسخگو نیست.

رامین مهمانپرست بعد از ظهر دوشنبه ٢٦ اسفند در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه این ائتلاف به دنبال تهیه لیست جدید و مستقل در راستای افزایش مشارکت مردمی و دستیابی به منافع ملی با بهره مندی مشارکت ملی است، گفت: نباید بگذاریم آخرین فرصت‌ها از دست برود.

او با بیان اینکه توجه جناح‌های سیاسی به منافع تشکیلاتی در شرایط کنونی بسیار خطرناک است و جواب نمی‌دهد، نیاز امروز را رویکرد ملی به همه مباحث دانست و افزود: باید همه به دنبال منافع ملی باشند.

رقابت بین افراد بر اساس شعارها بوده نه رقابت بین برنامه‌ها

مهمانپرست با اشاره به رویکرد این ائتلاف به عنوان یکی از جبهه‌های رسمی ثبت شده در کشور در خصوص انتخابات ١٤٠٠ ریاست جمهوری، گفت: متاسفانه همیشه اینگونه بوده که اکثر افراد کاندیدا شده فاقد برنامه جامع برای اداره کشور بوده‌اند و صرفا انتخابات‌ها با وضعیت هیجانی و احساسی همراه بوده است. به عبارت دیگر رقابت بین افراد بر اساس شعارها بوده نه رقابت بین برنامه‌ها.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم توسعه پیدا کنیم که تشکل‌های سیاسی طرح و برنامه جامع برای اداره کشور داشته باشند و بتوانند اعتماد مردم به برنامه‌ها را جلب کنند.

او ادامه داد: امروز ساختارهای غلط اداری و اقتصادی کشور ما را به جایی رسانده که کارمندان شاغل در دستگاههای اجرایی ١٠ برابر بیشتر از استانداردهای بین‌المللی است و تعداد بازنشستگان نیز از کارکنان دولت بیشتر است.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه این ائتلاف آمادگی دارد به عنوان جبهه پیشگام در عرصه تشکل‌های سیاسی برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهد، صرحتا دیگر احزاب و تشکل‌ها را به مناظره دعوت و اضافه کرد: معتقدیم اداره کشور باید واقع بینانه باشد و برای رسیدن به این رویکرد باید با طرح و برنامه واقع بینانه به عرصه آمد.

او ابراز عقیده کرد: تنظیم بودجه براساس نفت و مالیات در شرایط کلی کشور واقع بینانه نیست، چرا که وضعیت درآمدهای نفتی نامشخص بوده و در بحث مالیات نیز شرکت‌های دولتی معلوم نیست مالیات‌هایشان چقدر است و به کجا می‌رود و بخش خصوصی نیز بیش از این نمی‌تواند افزایش مالیات را تحمل کند.

مهمانپرست گفت: ما معتقدیم قرار نیست رئیس جمهور علامه دهر باشد بلکه باید یک تیم تخصصی و مجرب را در کنار خود داشته باشد. در غیر اینصورت هرگونه سخن و مطلبی جنبه شعار خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه حرکت بر اساس طرح و برنامه باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود، گفت: در حال حاضر این ائتلاف در قالب برنامه پژواک بنا دارد تا تصویر روشنی را از طرح و برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در معرض قضاوت مردم قرار دهد.از سوی دیگر اعتقاد داریم رسانه‌ها باید کاندیداها را سوال پیچ کرده و از آنها برنامه بخواهد تا تشکل‌ها و احزاب نیز مجبور به کار بر روی طرح و برنامه‌ها باشند تا شعار صرف.

مهمانپرست در خصوص نگاه این ائتلاف به بحث مذاکره گفت: اصل مذاکره هیچ اشکالی ندارد اما در دنیای امروز برای گرفتن حق باید قوی و قدرتمند بود و آنچه در این فضا مهم است شرایط مذاکره و چگونه وارد شدن به آن است.

او افزود: اگر از موضع اقتدار مذاکره انجام شود، میدان قدرت به نفع بوده و می‌شود از حق خوبش دفاع کرد اما اگر از موضع ضعف به بحث مذاکره ورود شود، نمی‌توان منافع ملی را تعریف کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی، وضعیت اقتصادی و توان دفاعی را دو مؤلفه مهم در عرصه مذاکره دانست و گفت: یک قائده مهم در دنیا این است که کشورهایی که دارای توان دفاعی و اقتصادی بالا هستند همواره از شکل گیری جنگ جلوگیری می‌کنند؛ در واقع افزایش توان دفاعی جنبه بازدارندگی دارد.

مهمانپرست از ضرورت اتخاذ ساز و کارهای مناسب برای خنثی کردن تحریم‌ها سخن گفت و اظهار کرد: کاهش ارز پول ملی به خودی خود خوب نیست اما می‌شود از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

او خاطرنشان کرد: دولت آتی باید دارای دیپلماسی اقتصادی باشد، این در حالی است که رابطه سیاسی بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی هیچ معنایی ندارد.

ائتلاف وحدت ملی به دنبال فرد خاصی نیست

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی کشور با بیان اینکه این ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال فرد خاصی نیست، گفت: منتظر هستیم تا بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به بحث حمایت از کاندیداها ورود کنیم اگرچه از این ائتلاف دو تا سه نفر برای شرکت در انتخابات نامنویسی می‌کنند اما ملاک ما همچنان داشتن برنامه است.

مهمانپرست یادآور شد: در بحث همراهی با دیگر تشکل ها و احزاب اگر اصرار بر جناحی عمل کردن باشد ما عذرخواهی می‌کنیم اما حاضر به مشارکت با احزاب و گروههای سیاسی در راستای منافع ملی هستیم، چون معتقدیم اگر سلیقه و جریان جدیدی به وجود نیاید در واقع تغییری ایجاد نشده و منافع عمومی و ملی تامین نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید