پشت پرده حمله به کشتی‌های تجاری ایران

کدخبر: ۳۹۹۹۸۴
حمله به کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ و مدیترانه با هدف ناامن کردن این منطقه و همچنین مسیر رفت و آمد کشتی ها صورت می گیرد.
پشت پرده حمله به کشتی‌های تجاری ایران

به گزارش اقتصادنیوز عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از حمله به کشتی ایرانی در مدیترانه و این که برخی گزارش حاکی از این است که اسرائیل در این اتفاقات دخالت دارد، گفت: رژیم صهیونیستی حتی قبل از تاسیس، فعالیت هایش براساس اعمال تروریستی بوده و هست، در واقع ساختار این رژیم تروریستی است.

وی یادآور شد: اگر به تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی نگاه کنیم آن ها با ابزارهای تروریستی به سرزمین فلسطین حمله کرده، مردم را آواره و سرزمین شان را اشغال کردند اکنون نیز این رویه را در منطقه ادامه می دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اگر تمام منطقه از یمن و خاورمیانه تا جنوب آفریقا و حتی اروپا را مشاهده کنید اثری از اعمال تروریستی این رژیم مشهود است. در واقع بیش از 70 تا 80 درصد گروه‌های تروریستی در دنیا با پشتوانه یا هدایت و برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

آبشناس خاطرنشان کرد: بنابراین ماجرای حمله به کشتی ایران نیز از این ماجراها جدا نیست. رژیم صهیونیستی وقتی دید نمی‌تواند با ایران مقابله کند و از کانال فشارهای آمریکا نیز به اهدافش نمی رسد به این راهکارها دست زده و طبق گزارش های غیر رسمی طی سال گذشته حدود 16 کشتی ایرانی مورد حمله قرار گرفته اند که 12 مورد گفته شده توسط اسرائیل صورت گرفته است.

وی افزود: حمله به کشتی های تجاری ایران در دریای سرخ و مدیترانه با هدف نا امن کردن این منطقه و همچنین مسیر رفت و آمد کشتی ها صورت می گیرد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: با توجه به این که رژیم صهیونیستی در سایر اعمال تروریستی نیز دخیل بوده است احتمال قریب به یقین در حمله به کشتی های امارات در بندر فجیره نیز دخالت داشته و هدفشان آین بوده تا ایران را مقصر معرفی کنند و با بدنام کردن ایران به اعمال خود ادامه دهند.

آبشناس در پایان یادآور شد: با توجه به این که فشارها و تحریم های بین المللی بر ایران اثری نداشته و کشتی رانی ایران توانسته علی رغم تحریم ها به فعالیت های خود ادامه دهد آن ها می خواهند از این طریق نیز ایران را تحت فشار قرار دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید