جزئیات گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۴۰۰۱۲۱
لاوروف در دیدار با اشکنازی گفت: روابط دوجانبه روسیه و اسراییل مطابق با توافق های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وبنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل توسعه می یابد.
جزئیات گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در باره روابط مسکو و تل آویو گفت وگو کردند.

 لاوروف در دیدار با اشکنازی گفت: روابط دوجانبه روسیه و اسراییل مطابق با توافق های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وبنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل توسعه می یابد. 

وی با بیان اینکه روابط بین اتباع روسیه و اسراییل توسعه می یابد، اظهار کرد: ما به حفظ چنین روابطی علاقه مندیم. 

لاوروف گفت: ما در همکاری نزدیک با اسراییل در مسائل منطقه ای و بین المللی براساس تفاهم دو طرف هستیم. گفت و گوهای توام با اعتماد متقابل بین سران به فعال سازی وزارت خارجه روسیه و اسراییل کمک می کند. از فرصت پیش آمده برای این تلاش های سودمند به منظور تقویت روابط دوستانه خرسندم. 

جزییات بیشتر این دیدار اعلام نشده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی بااشاره به دیدار لاوروف با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود: در سی امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و اسراییل، لاوروف و اشکنازی درباره مسائل مهم دستورکار دوجانبه، ازجمله افزایش دیدارهای وزارت خارجه روسیه و اسراییل و کمیسیون دوجانبه همکاریهای اقتصادی و تجاری و تحکیم همکاریها گفت و گو می کنند.

زاخارووا گفت: دو طرف در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی با محوریت وضع امور در خاورمیانه گفت و گو می کنند. طرف روسی بر پایبندی به تلاش های گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه به منظور ازسرگیری مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطین برمبنای اصول بین المللی تاکید خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته در بیانیه ای ضمن تاکید بر حمایت از تاسیس دولت مستقل فلسطینی به برنامه سفر گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مسکو و دیدارش با لاوروف اشاره کرد و افزود:دو طرف در این دیدار مواضع خود را در مسائل دوجانبه و دستورکار منطقه ای و بین المللی هماهنگ می کنند.   

در این بیانیه آمده بود: انتظار می رود در دیدار وزیران خارجه روسیه و اسراییل، وضع کنونی روابط دوجانبه بویژه راههای افزایش همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و موضوعات مورد علاقه دو طرف مطرح شود و به مسائل مربوط به تلاش های برای تجدیدنظر در تاریخ جنگ دوم جهانی و قهرمان سازی عوامل رژیم آلمان نازی و همدستان آنها توجه خاص خواهد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید