خبرهای خوش نظامی از زبان دریادار رستگاری

کدخبر: ۴۰۱۱۲۴
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع اضافه کرد: تولیدات ما در نیروی دریایی ارتش، سپاه و دریابانی نیروی انتظامی کاربرد دارد. برای مثال شناورهای تندرو مختص نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود چرا که تکیه این نیرو بر روی شناورهای تندرو است.
خبرهای خوش نظامی از زبان دریادار رستگاری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه‌سنگین برای سپاه خبر داد و گفت: ساخت این زیردریایی‌ها از سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

دریادار رستگاری درباره تأمین نیازهای نیروی دریایی سپاه، ارتش و دریابانی نیروی انتظامی و پروژه‌هایی که در دست دارند گفت: ماموریت و مسوولیت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، پشتیبانی و تامین نیازهای دفاعی دریایی نیروی راهبردی دریایی ارتش، سپاه و دریابانی نیروی انتظامی است. در این زمینه ما ده‌ها دفتر طراحی، مراکز مهندسی ساخت و توسعه فناوری و مجموعه کشتی‌سازی داریم و در هر چهار حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و تندرو در حال طراحی و تولید انواع مختلف پلتفرم‌های دریایی هستیم.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع اضافه کرد: تولیدات ما در نیروی دریایی ارتش، سپاه و دریابانی نیروی انتظامی کاربرد دارد. برای مثال شناورهای تندرو مختص نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود چرا که تکیه این نیرو بر روی شناورهای تندرو است. علاوه بر این باتوجه به اینکه این شناورها قابلیت بسیار خوبی در دفاع ساحلی دارند، نیروی دریایی راهبردی ارتش هم از این قایق‌های تندرو استفاده می‌کند.

*{ درباره ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین برای نیروی دریایی به خصوص سپاه}: در حوزه زیردریا، تا به امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انواع زیردریایی سبک و نیمه‌سنگین ساخت داخل و سنگین خارجی را استفاده می‌کرده و استفاده می‌کند و قرار است از سال ۱۴۰۰ پروژه ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین را برای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کنیم و این نیرو در چند سال آینده دارای زیردریایی خواهد شد.

*  وزارت دفاع نماد اقتصاد مقاومتی است. امروز نه تنها سازمان صنایع دریایی بلکه همه سازمان‌های وزارت دفاع در فرآیند از خلق ایده تا تولید محصول از هیچ عنصر خارجی کمک نمی گیرند.

*{ با اشاره به شکل گیری شبکه‌ای از خدمات پس از فروش ایرانی در کشور}: یکی از مسائلی که در شناورسازی بخصوص برای بهره برداران حائز اهمیت است، خدمات پس از فروش است چرا که دریا یک محیط سخت است و میزان خوردگی و فرسودگی شناورها به شدت بالاست و برای همین شما نیازمند یک سیستم تعمیر و نگهداری قوی هستید.

خبرهای خوش نظامی از زبان رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع

* قبل از پیروزی انقلاب هزاران مستشار در نیروی دریایی و نیروی هوایی وجود داشت که تجهیزات را تعمیر و نگهداری می‌کردند چون تجهیزات در حوزه هوایی و دریایی پیچیده است وقتی آنها از کشور رفتند مطمئن بودند که نیروی دریایی و هوایی ارتش ایران زمین‌گیر می شود و همین اطلاعات را به صدام دادند که به راحتی می‌تواند به ایران حمله کند.

* به زعم آنها جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظام سیاسی کشوری نوپا با سامانه دفاعی هم ریخته بود. تصورشان این بود که نیروی دریایی و نیروی هوایی ایران زمینگیر شده به دلیل اینکه خدمات پس از فروش ندارند بنابراین می‌توانید حمله کنید و همان هم شد که صدام گفت من سه روزه خوزستان و ۶ روزه تهران را می‌گیرم و در میدان آزادی سخنرانی می‌کنم که این اتفاق نیفتاد.

*{ با اشاره به نهضت قطعه‌سازی در سازمان متبوع خود}: چندماه قبل فرمانده معظم کل قوا خطاب به مسئولین و بخش‌های غیرنظامی در حوزه قطعه‌سازی مطالبی را مطرح کردند که نیروهای مسلح ما به دلیل آن هشت سال تجربه دفاع مقدس و اقداماتی که در حوزه قطعه‌سازی انجام داده بودند، از پتانسیل و توان خوبی برخوردار هستند و اگر در صنایع غیرنظامی کشور مشکلی دارید، به آنها مراجعه کنید.

* بر اساس این فرمایش رهبری، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نمایشگاهی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه قطعه‌سازی در دو بخش نظامی و غیرنظامی راه اندازی کرد.

* خیلی از تجهیزات تولیدی وزارت دفاع کاربرد غیر نظامی هم دارد بنابراین در همین راستا از وزارتخانه‌های مختلف دعوت کردیم که از نزدیک از نمایشگاه بازدید کنند و در این نمایشگاه به آنها گفتیم که آمادگی کمک به شما را داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید