هشدار زرد برای شهروندان قم

کدخبر: ۴۰۱۲۷۸
اقتصادنیوز:اداره کل هواشناسی قم، سه‌شنبه شب با صدور اطلاعیه ای نسبت به ورود سامانه بارشی و افزایش سرعت وزش باد تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در این استان، هشدار نارنجی اعلام کرد.
هشدار زرد برای شهروندان قم

به گزارش اقتصادنیوز در این اطلاعیه که نسخهای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه‌های هواشناسی،  از عصر چهارشنبه چهارم فروردین ماه جاری وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت)، وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه ای و محلی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

در این اطلاعیه با بیان اینکه کل استان قم تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد، آورده است: این سامانه اواخر وقت شنبه هفتم فروردین ماه جاری از استان خارج می شود.

این اطلاعیه با اشاره به آثار احتمالی این مخاطره، افزوده است: بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان فرسوده قابل پیش بینی است.

در ادامه این اطلاعیه توصیه شده است: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی از جمله اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت های احتمالی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید