حمله تند ترامپ و حامیانش به بایدن

کدخبر: ۴۰۲۴۸۶
برنامه جو بایدن برای افزایش سهم مالیاتی ثروتمندان آمریکا فرصتی شده تا ترامپ و حامیان پولدارش حملات و انتقادات گشترده ای را علیه رئیس جمهوری کشورشان تدارک ببینند.
حمله تند ترامپ و حامیانش به بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از برنامه بایدن برای افزایش نرخ مالیات شرکت های بزرگ مدعی شد انجام این کار باعث فرستادن مشاغل به چین و آسیب رساندن به کارگران آمریکایی می شود.

ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: این برنامه در میان بزرگترین زخم‌های اقتصادی است که خودزنی محسوب می شود. اگر این برنامه‌ی هیولایی اجرا شود آمریکایی ها مشافل زیادی را از دست خواهند داد، خانواده های بیشتری متلاشی می شوند، کارخانه های و صنایع زیادی آسیب می بینند و درست مثل قبل از تصدی ریاست جمهوری ۴ سال پیش می شود.

به دنبال برنامه دولت بایدن برای افزایش ۲۸ درصدی نرخ مالیات شرکت های بزرگ، ۸۲ اتحادیه و گروه های صنفی  از بایدن خواستند که برنامه دریافت مالیات بیشتر از ثروتمندان را اجرایی کند.

گروه های لیبرال در نامه خود به ریاست جمهوری آمریکا، دریافت مالیات از ثروتمندان را کمک به پرداخت هزینه های برنامه زیرساختی دولت وی عنوان کردند.

این گروه ها همچنین اعلام کردند که بایدن باید ۵۰ درصد تخفیف مالیاتی فعلی درآمد سرمایه گذاری و سود سهام بلند مدت را برای آمریکایی ها با درآمد بیش از ۱ میلیون دلار در سال پایان دهد.

این درخواست ها در حالی مطرح می شود که بایدن در حال آماده سازی بسته ۲.۲۵ تریلیون دلاری  برای سرمایه گذاری در زیرساخت های داخلی و تقویت اشتغال در آمریکا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید