معاون کل وزارت بهداشت

خیر چهارم کرونا در کشور قطعی است

کدخبر: ۴۰۲۷۴۶
معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در کشور اظهار داشت: افزایش دورهمی و صف‌های نوروز و حضور در رستوران و قهوه خانه منجر به افزایش تعداد بیماران در کشور شده است.
خیر چهارم کرونا در کشور قطعی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد شهرهای آبی نسبت به هفتم بهمن ماه با کاهش 90 درصدی مواجه بوده و امروز فقط 37 شهر آبی داریم و 165 شهر در وضعیت قرمز و نارنجی افزوده شدند، سفرهای نوروزی در افزایش تعداد بیماران سرپایی موثر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری و فوت ناشی از سفرهای نوروزی دو الی سه هفته بعد نیز مشخص می‌شود گفت: سه پیک را پشت سر گذاشتیم و پیک ابان سخت‌تر بوده است. در پیک اخیر سه الی چهار ماه وضعیت آرامی داشتیم و امروز شتابی که در موارد ابتلا و بستری داریم بسیار شدید است، در پیک‌های قبلی برخی استان‌ها نزولی می‌شدند و برخی صعودی اما امروز به جز خوزستان همه استان‌ها صعودی هستند و استان هرمزگان و ایلام شدیدا صعودی هستند و روند افزایش بستری کل دو برابر شده است.

حریرچی افزود: اوج گیری کرونا در موج چهارم قطعی است و این موضوع بستگی دارد که اعمال محدودیت‌ها در عمل چگونه باشد و پروتکل‌ها چگونه باشد تا بتوانیم شیوع بیماری را کاهش دهیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه ماه رمضان از حدود ده روز دیگر آغاز می‌شود که ممکن این موضوع باعث کاهش تردد در شهرها شود اما تعدادمرگ‌ها تا چند هفته صعودی خواهد بود، میزان کاهش تردد اجتماعی در شش ماه گذشته 4 درصد کاهش داشته است به نسبت قبل شیوع کرونا تغییر محسوسی نبوده است.

وی افزود: مردم تردد‌های خود را ادامه می‌متاسفانه دهند و اگر رعایت دستورالعمل‌ها با شدت بیشتری انجام نشود روند صعودی خواهد بود. روند صعودی که در موارد بستری دیده شده و با توجه به درصد تست‌های مثبت تصمیمات جدید در ستاد کرونا گرفته خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید