انتقاد دوباره ترامپ از بایدن/ این‌بار برای زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان

کدخبر: ۴۰۶۶۸۲
رئیس جمهور سابق آمریکا علیرغم تمجید از طرح جو بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در عین حال از زمانبندی آن انتقاد کرد و تسریع در این خصوص را خواستار شد.
انتقاد دوباره ترامپ از بایدن/ این‌بار برای زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور سابق آمریکا از طرح جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ انتقاد کرد و تسریع در این خصوص را خواستار شد.

بنابر گزارش روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» در بیانیه ای که توسط برخی رسانه های آمریکایی منتشر شده است، گفت: دوست ندارم که بایدن از ۱۱ سپتامبر به عنوان محدوده زمانی برای عقب نشینی نیروهای ما از افغانستان استفاده کند.

ترامپ علت مخالفت خود را با این زمانبندی دو موضوع اعلام کرد و در توضیح علت اول گفت: خروج ایالات متحده از افغانستان باید به شکلی سریعتر انجام شود چرا که نیروهای آمریکایی مدت هاست آنجا حضور دارند.

ترامپ ادامه داد: علت دوم این است که تاریخ ۱۱ سپتامبر با حوادث و دوره ای بسیار فاجعه بار در تاریخ ایالات متحده مرتبط است و باید به عنوان تاریخی برای ادای احترام به قربانیان این حادثه باقی بماند.

گفتنی است که منابع رسانه ای غربی پیش از این اعلام کرده بودند که رییس جمهور آمریکا تا ۱۱ سپتامبر همه نظامیان تروریست این کشور را از افغانستان خارج خواهد کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست و خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که بایدن با نقض توافق دوحه میان طالبان با دولت ترامپ در سال گذشته در خصوص خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان در روز اول ماه می سال جاری میلادی، در صدد است تا ۱۱ سپتامبر همه نیروهایش را از این کشور خارج کند.

این در حالیست که جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشتر و در جریان نخستین کنفرانس خبری خود گفته بود که نمی تواند به وعده کشورش در خصوص توافق دوحه در تاریخ اول ماه می عمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید