نشانه‌های نارسایی کبدی را جدی بگیرید

کدخبر: ۴۰۷۵۵۰
کبد یکی از اعضای بدن است و عملکردهای حیاتی بر عهده دارد که اگر از سلامت آن غافل شویم بر تناسب و عملکرد سایر اعضای حیاتی نیز تاثیر می‌گذارد.
نشانه‌های نارسایی کبدی را جدی بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کبد به بدن کمک می کند تا غذا را هضم و بدن را از مواد سمی انباشته شده پاک کند. آسیب کبدی ممکن است به آرامی یا ناگهانی اتفاق افتد بنابراین مهم است که از علائم آن آگاهی پیدا کنیم.

بیماری کبد می تواند ارثی باشد یا بر اثر عوامل مختلفی مانند ویروس‌ها، مصرف مواد الکلی و چاقی ایجاد شود. با گذشت زمان بیماری‌هایی که به کبد آسیب می رساند می تواند منجر به عارضه سیروز و نارسایی کبد شود.

سایت timesnownews در مطلبی به برخی از شایعترین علائم نارسایی کبد پرداخته که در ادامه به آنها اشاره شده است:تجمع مایعات در بدن،تورم پاها،‌ معده: این شایعترین نشانه بیماری کبدی است که در ۵۰ درصد افرادی که به سیروز مبتلا هستند، دیده می شود. مایع در اطراف ناحیه شکم و یا پاها جمع می شود و با تورم خود را نشان می دهد. این اتفاق زمانی می افتد که فشار خون بالا باعث اختلال در روند ایجاد آلبومین در کبد شود. آلبومین پروتئینی است که از نشت مایعات در جریان خون به بافتهای بدن جلوگیری می کند.

زرد شدن رنگ پوست و چشمها: ممکن است فرد متوجه تغییر چشمگیری در رنگ چشم، پوست و ادرار خود شود. این اتفاق زمانی می افتد که بیلی روبین، رنگدانه ای که با تجزیه سلول های قرمز خون تشکیل می شود در جریان خون انباشته شود. کبد سالم بیلی روبین را جذب و به صفرا تبدیل می کند که از طریق مدفوع از بدن خارج می شود.

از دیگر علائم هشداری که باید نسبت به آنها هوشیار بود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- خارش پوست

- خستگی مزمن

- حالت تهوع یا استفراغ

- از دست دادن اشتها

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید