گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با رییس موساد درباره ایران

کدخبر: ۴۰۹۰۵۹
خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران موضوع گفتگوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با یوسی کوهن رییس موساد بوده است.
گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با رییس موساد درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یوسی کوهن رییس موساد، گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در دیدار با بلینکن نسبت به مساله هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

این دیدار دو ساعته در واشنگتن با حضور چند تن از مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور انجام شد.

کاخ سفید نیز روز گذشته در مورد انجام دیدار بین سالیوان و مئیر بن شابات همتای صهیونیستی وی اعلام کرد که مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره نگرانی های جدی خود در مورد پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در سال های اخیر بحث کردند. ایالات متحده همچنین اسرائیل را در جریان گفت‌وگوهای وین قرار داد و بر علاقه آمریکا در رایزنی نزدیک با رژیم اسرائیل در مورد موضوع هسته‌ای تأکید کرد.

هراس در اسراییل از پیشرفت مذاکرات وین باعث شده که این رژیم از راه های مختلف به دنبال ضربه زدن به مذاکرات و توافق احتمالی بر آید. حملات مکرر به کشتی های ایران و نیز عملیات خرابکارانه در تاسیسات هسته ای نطنز آخرین موارد از دسیسه های سران تل آویو بود.

از هفته گذشته که در جریان نشست مقام های امنیتی اسراییل، آنها بر ثمربخش بودن مذاکرات و بازگشت بایدن به برجام اعتراف کردند، آخرین تلاش های خود را در راستای ناکامی مذاکرات و منصرف ساختن رییس جمهوری آمریکا از الحاق به برجام به کار بسته اند. به تازگی بیش از دو هزار مقام عالی نظامی بازنشسته اسراییل به دولت بایدن در مورد توافق هسته‌ای با ایران هشدار داده و تاکید کرده اند که دستپاچگی برای مذاکره با تهران به طور مستقیم منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید