وعده کاندیدای نظامی انتخابات برای رفع تحریم ها

کدخبر: ۴۱۰۳۵۱
رستم قاسمی گفت: تردید نکنید کسانی که با رفع تحریم‌ها مخالفت می‌کنند، از وضعیت کشور خبر ندارند. دوم آنکه اگر به هر دلیلی تحریم‌ها رفع نشد، باید بتوانیم با آنها مقابله کنیم.
وعده کاندیدای نظامی انتخابات برای رفع تحریم ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، رستم قاسمی گفت: هدف اصلی من رفع تحریم‌هاست. من در دوران مسئولیتم در وزارت نفت، مسئول عبور از تحریم‌ها بودم. در آن زمان تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و آمریکا بر ایران اِعمال می‌شد که سخت‌ترین تحریم‌ها بود و کاملا آشنا هستم که تحریم‌ها چه پیامدهای سختی بر کشور تحمیل می‌کنند. به همین دلیل اکنون برای خود سه محور تعیین کرده‌ام که نخست رفع تحریم‌هاست.

تردید نکنید کسانی که با رفع تحریم‌ها مخالفت می‌کنند، از وضعیت کشور خبر ندارند. دوم آنکه اگر به هر دلیلی تحریم‌ها رفع نشد، باید بتوانیم با آنها مقابله کنیم. البته دورزدن تحریم‌ها هزینه‌بر است و ریسک بالایی دارد و نمی‌توان به آن به‌عنوان یک راه‌حل دائمی نگاه کرد و صرفا برای آن است که به مشکل فروش نفت برنخوریم؛ زیرا اگر نفت فروخته نشود، به معیشت مردم لطمه وارد می‌شود و باید در جنگ اقتصادی، آرایش اقتصادی به خود بگیریم.

ببینید، مایی که هم در جنگ حضور داشته‌ایم و هم در میانه جنگ اقتصادی بوده‌ایم، به شما می‌گوییم که جنگ اقتصادی به مراتب سخت‌تر است. حالا فرض کنیم که در درازمدت تحریم‌ها رفع نشود، در آن صورت نمی‌توان برای مدت طولانی تحریم‌ها را دور زد؛ بنابراین باید به سمت بی‌اثرکردن تحریم‌ها برویم. یادمان نرفته که اوباما به‌عنوان رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در کنگره در آغاز مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت تحریم‌ها بر ایران اثری ندارد. ما در دوران خود تمام تلاشمان را به کار بستیم تا تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم و اگر همان شیوه ادامه می‌یافت، مطمئن باشید اکنون در این وضعیت نبودیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید