این موشک چینی به کدام نقطه زمین اصابت می کند؟+عکس

کدخبر: ۴۱۰۴۰۶
انتظار می‌رود موشک ۲۱ تنی لانگ مارچ ۵ بی(Long March ۵B) چین در روز شنبه ۸ مه(۱۸ اردیبهشت) به زمین بازگردد و طبق هشدار دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است به یک منطقه‌ی سکونی برخورد کند.
این موشک چینی به کدام نقطه زمین اصابت می کند؟+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیلی‌میل،  وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده که آن‌ها موقعیت موشک را در فضا ردیابی می‌کنند اما محل دقیق ورود آن به جو زمین هنوز مشخص نیست و نقطه‌ی دقیق آن را می‌توان چند ساعت پس از ورود موشک به جو مشخص کرد.

بنا به گزارش ایسنا، طول بدنه‌ی این موشک ۱۰۰ فوت(۳۰ متر) بوده و عرض آن ۱۶ فوت یعنی ۴.۸ متر است و با سرعت ۴ مایل(۶.۴ کیلومتر) بر ثانیه در مدار می‌گردد و هر دو ساعت یک دور به دور زمین می‌چرخد.

جاناتان مک داول(Jonathan McDowell) یک اخترشناس در مرکز ستاره‌شناسی هاروارد-اسمیتسونیان به اسپیس‌نیوز گفت: مسیر بازگشت این موشک به گونه‌ای است که ممکن است کمی دورتر از نیویورک، مادرید، پکن و جنوب شیلی و ولینگتون، نیوزیلند فرود آید. البته امیدواریم که پس از ورود به جو بسوزد اما احتمال دارد بقایای آن پس از سوختن به زمین بخورد. این بقایا ممکن است وارد اقیانوس‌ها و یا مناطق غیر مسکونی شوند اما همچنان مناطق مسکونی و اموال عمومی نیز در خطر برخورد قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید