نظر وزیر خارجه اسپانیا درباره جایگاه ایران در منطقه

کدخبر: ۴۱۲۰۷۶
وزیر امور خارجه اسپانیا در دیدار ظریف ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ایران در منطقه، به تشریح دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام، اوضاع منطقه و مسائل دوجانبه پرداخت.
نظر وزیر خارجه اسپانیا درباره جایگاه ایران در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب سفر به چند کشور اروپایی در مرحله نخست به اسپانیا سفر کرده است، روز (پنجشنبه) ۲۳ اردیبهشت ماه با خانم «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مرور روابط دو کشور در حوزه های مختلف، ظرفیت همکاری‌های اقتصادی فیمابین را فراتر از وضعیت موجود ارزیابی و ضرورت بررسی راه های گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف اقتصادی از طریق برطرف ساختن پاره ای موانع موجود را مور تاکید قرار داد. 

ظریف همچنین توسعه همکاری ها در حوزه فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین صنعت گردشگری و زیرساخت های آن را برای فعال سازی روابط اقتصادی دو کشور مهم ارزیابی کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه به ویژه ضرورت تعامل درون منطقه ای کشورها و همچین دیگر موضوعات  مهم منطقه از جمله یمن، افغانستان و عراق به تحولات اخیر در صحنه فلسطین اشغالی و شرایط سخت مردم آن در سرزمین های اشغالی پرداخت و بر ضرورت توقف اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس در حق مردم فلسطین تاکید کرد.

ظریف همچنین دیدگاه کشورمان در خصوص گفتگوهای وین را تبیین کرد.

خانم آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن جایگاه کشورمان در منطقه، دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام، موضوعات منطقه و مسائل دوجانبه را تشریح کرد.

ظریف روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت نیز به سوریه سفر کرد و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. وی همچنین با رهبران گروه های فلسطینی مقیم دمشق نیز دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران اخیرا نیز در چارچوب دیپلماسی رمضانی به قطر، عراق، عمان و کویت سفر کرد و یا مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید