زمان و مکان دیدار پوتین با لوکاشنکو اعلام شد

کدخبر: ۴۱۵۱۲۴
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اعلام حمایت کرملین از بلاروس در موضوع «رایان ایر»، از دیدار روز جمعه پوتین و لوکاشنکو در شهر سوچی خبر داد.
زمان و مکان دیدار پوتین با لوکاشنکو اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در سخنانی از موضع بلاروس در رابطه با فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» در مینسک حمایت کرد.

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: هیچ دلیلی برای عدم اعتماد به بیانیه های صادره از سوی مقامات بلاروس در خصوص فرود هواپیمای مسافربری وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد که ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو قرار است روز جمعه هفته جاری در شهر سوچی با یکدیگر دیدار کنند.

اقدام دولت بلاروس مبنی بر واداشتن یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «رایان ایر» (Ryanair) به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک به ظن بمبگذاری و در نهایت بازداشت «رومن پروتوسویچ» که یکی از مخالفین دولت بلاروس است؛ واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا را در پی داشت.

این هواپیما که تحت نظارت سازمان هواپیمایی اروپا است؛ با ۱۲۰ سرنشین از یونان عازم لیتوانی بود که در میانه راه متوقف شد.

اکنون اتحادیه اروپا ادعا می کند که این اقدام ناقض قوانین سازمان هوانواردی غیرنظامی اروپا است و بی پاسخ نخواهد ماند.

این اقدام از آن جهت برای آمریکا و متحدانش گران تمام شد که هواپیمای رایان ایر در حال تردد میان دو کشور اروپایی عضو ناتو بوده است.

این در حالی است که از یک سال پیش به این سو، آمریکا و متحدانش با زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، اپوزیسیون غربگرای این کشور را به براندازی دولت مینسک ترغیب می کنند.

از سوی دیگر، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس ساعاتی پیش طی سخنانی گفت فرد وبلاگ نگاری که با فرود آوردن اجباری هواپیمای مسافری اوکراینی «رایان ایر» در مینسک بازداشت شد، در حال برنامه ریزی برای انجام شورش‌های خونین در بلاروس بوده است.

بر اساس این گزارش، لوکاشنکو همچنین غرب را به اقدام برای راه انداختن «جنگ هیبریدی» علیه خود متهم کرده و گفت: همانطور که حدس می‌زدیم، بدخواهان در خارج از کشور و در داخل کشور، روش خود برای حمله علیه دولت را عوض کرده‌اند. آنها بسیاری از خط قرمزها را شکسته و منافع جمعی و اخلاق انسانی را رها کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید