جلیلی فهرست اموالش را اعلام کرد

کدخبر: ۴۱۵۷۲۴
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: منزل من ۱۲۵ متر است ولی الان در منزل سازمانی استقرار دارم که بزرگتر است؛ خودروی خانواده من هم پراید است.
جلیلی فهرست اموالش را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «صدای جوان» که از رادیو جوان پخش شد، به معرفی خود پرداخت و گفت: بنده بعد از فارغ التحصیلی در وزارت خارجه استخدام شدم. در آنجا از کارشناسی شروع کردم و معاون اداره شدم. بعد رئیس اداره و بعد از مدتی مدیر کل شدم. بعد از یک مدت، معاون وزیر خارجه شدم و یک مدت هم که دبیر شورای عالی امنیت ملی شدم. 

وی اظهار داشت: بنده این توفیق را داشتم که نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هم بودم که تا امروز این مسئولیت ادامه دارد و کماکان توفیق نمایندگی ایشان را در شورای امنیت ملی دارم. البته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هستم که باز هم از سوی رهبری انتخاب شدم. همین‌طور عضو شورای راهبردی روابط خارجی هستم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بنده ۵۶ ساله هستم و ۲۷ ساله که ازدواج کردم. یک فرزند دارم که دانشجوی رشته برق است. محل زندگی من  تهران است و خانه ام ۱۲۵ متر است اما الان در خانه سازمانی اسکان داریم و بزرگتر از خانه خودمان است. خودروی من پراید است. ویژگی خوب بنده از نظر همسرم را باید از خود او بپرسید.

جلیلی تصریح کرد: بنده در سال ۹۲ به آقای روحانی انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور تبریک گفتم و به وی گفتم که درست است که بنده و شما دو مسیر متفاوت داریم اما با وجود این، ماشین دولت بسیار کُند است و این ماشین نه شما و نه بنده و نه هیچ فرد دیگری را به جایی که می‌خواهیم نمی‌برد. 

وی ادامه داد: در بدنه دولتِ ما کارمندان زیادی هستند و بدنه دولت نیاز به اصلاح جدی دارد و در سال ۹۲ هم خدمت رئیس جمهور این موضوع را گفتم. رئیس جمهور آینده باید اهتمام جدی خود را جهت اصلاح ساختار اداری دولت قرار دهد و اگر این ماشین راه بیفتد، در هر موضوعی ما به مقصدمان می‌رسیم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سفرهای استانی خوب است اما کافی نیست،اظهار داشت: دولت آینده باید یک کار جدی برای اصلاح ساختار اجرایی و سرعت بخشیدن به آن انجام دهد. بر اساس مطالعاتی که در ۸ سال گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که امروز کشور شرایطی دارد که در ۴ سال آینده می‌تواند جهش داشته باشد.  باید کُندی ها و موانع این جهش گرفته شود. 

جلیلی ادامه داد: فضای مجازی امروز یکی از بهترین فرصت هایی است که برای نسل جوان ما وجود دارد و در قدیم این فرصت وجود نداشت و فرصتی ارزشمند است که در اختیار جوانان برای مسائل مختلف قرار گرفته است و دولت باید برای فضای مجازی برنامه داشته باشد و نمی‌تواند آن را رها کند. البته برخی تصور می‌کنند که منظور این است که فضای مجازی بسته شود اما منظورم این نیست و باید برنامه وجود داشته باشد تا بتوان از فرصت‌های فضای مجازی حداکثر استفاده را برد. 

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان، اشتغال است و می‌توان از فضای مجازی برای بهبود وضعیت اشتغال استفاده کرد و کشوری چون هند از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌کند و دولت ما هم باید از این عرصه به خوبی استفاده کند. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای بنده عجیب است که اینستاگرام باز و توییتر بسته است. البته قطعاً همه مردم نمی‌خواهند که فضای مجازی به گونه‌ای باشد که به جامعه لطمه وارد شود. 

جلیلی گفت: بحث جمعیت بسیار مهم است و کشورهای توسعه یافته هم به این موضوع به عنوان یک موضوع راهبردی و مهم توجه می‌کنند و جمعیت یکی از مولفه‌های اصلی قدرت یک کشور است. مقوله جمعیت یکی از مسائل مهم است اما متاسفانه در این سال‌ها کوتاهی های جدی در این زمینه داشتیم. 

وی اظهار داشت: متاسفانه در ۸ سال گذشته ساخت مسکن به کمتر از نصف رسیده است. دولت باید برای مسکن و ازدواج جوانان برنامه واقعی داشته باشد. باید حداقل سالی یک میلیون خانه ساخته شود. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور، رئیس جمهور فقط تهران نیست و رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و ساختار اجرایی ما باید به گونه‌ای باشد که شامل همه مردم باشد و تمام کشور را باید شامل شود. 

جلیلی بیان کرد: هر استانی مزیتی دارد و استانهای مرزی ما مزیت همسایگی با کشورهای دیگر را دارند. جوان ما به جای کولبری می‌تواند یک صادر کننده خوب باشد. 

وی ادامه داد: بنده کارمند وزارت خارجه هستند و بیمه بنده بیمه کارمندی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ وقت خودم در بورس سرمایه‌گذاری نکردم اما در سال ۸۲ که فرزندم کوچک بود، برای وی در بورس یک سهام یک و نیم میلیونی خریدیم و نمی‌دانم که الان به کجا رسیده است. سال ۸۰ بود که یک میلیون تومان وام دریافت کردم. 

جلیلی افزود: معمولاً در مشهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنم اما در تهران بیشتر از خودرو شخصی خودم استفاده می کنم.

وی بیان کرد: ما ظرفیت های گوناگونی به ویژه در زمینه پتروشیمی داریم و از این طریق می‌توان مشاغل زیادی را ایجاد کرد. دولت باید همت کند و برنامه لازم برای ایجاد اشتغال برای جوانان داشته باشد. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود جهت مهار قیمت مسکن، گفت: اقتصاد مسکن یکی از مسائل بسیار مهم است و ما باید مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل کنیم و کسی نباید برای اینکه سرمایه دارتر شود، مسکن بخرد و نباید به آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه کند. 

جلیلی تصریح کرد:  زمانی مسکن تأمین می‌شود که به اندازه کافی ساخته شود و زمانی که در هشت سال گذشته ما کاهش ساخت مسکن را داشتیم، تاثیر خود را روی قیمت مسکن گذاشت و بر این اساس باید برنامه برای ساخت مسکن داشته باشیم. در سال ۸۰۰ هزار ازدواج داریم و باید ساخت مسکن متناسب با میزان ازدواج باشد. 

وی ادامه داد: مسکن مهر ظرفیت خوبی بود اما ایراداتی داشت که باید آن ایرادات برطرف شود. می‌توان به یک طرح ایراد وارد کرد اما نمی‌توان کلا آن را نادیده گرفت که متاسفانه در این دولت به مسکن مهر این گونه نگاه شد و به کل آن را کنار گذاشتند. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آخرین اهرم دشمن علیه ما تحریم بود و دولت باید برنامه داشته باشد تا برای همیشه این اهرم را از دست دولت خارج کند. رفع تحریم‌ها یک مسیر است و همچنین دور زدن تحریم‌ها هم یک مسیر دیگر است و علاوه بر این بی اثر کردن تحریم‌ها هم یکی از گزینه هاست. 

جلیلی تاکید کرد: ما یک برنامه جدی برای بی اثر کردن تحریم‌ها داریم که دشمن را به زمین می‌اندازد و باید از این راه استفاده کنیم و باید برای همیشه دشمن را ناامید کنیم تا دیگر از این اهرم علیه ما استفاده نکند. در دفاع مقدس هم این‌گونه بود و جوانان در مقابل دشمنان ایستادند و آنان دیگر جرأت نمی‌کنند که به مرزهای ما تجاوزذکنند. ما باید کاری کنیم که دشمنان از این که ایران را تحریم کنند، پشیمان شوند.

وی بیان کرد: قاچاق و واردات بی رویه کالاها باعث شده است که برخی از واحدهای تولیدی ما رقابت خوبی با این کالاها نداشته باشند و تولیدکنندگان داخلی ما دچار ضرر و زیان و حتی تعطیلی شدند که دولت باید این مشکل را حل کند. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جوانان ما چندین سال از عُمر مفید خود را برای تحصیل در دانشگاه می‌گذرانند و هزینه‌های زیادی می‌کنند. پس از فارغ التحصیلی، جوانان ما باید شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود داشته باشند. دولت باید حتماً در این زمینه برنامه داشته باشد. 

جلیلی تصریح کرد: بیشتر کوهنوردی و شنا می کنم. دارآباد آخرین جایی بود که جهت کوهنوردی رفتم. 

وی افزود: آخرین کتابی که خواندم تحت عنوان «چین» و درباره روابط این کشور با آمریکا بود و ۷۰۰ صفحه داشت.‌ آخرین فیلمی که همراه با خانواده دیدم تحت عنوان «بزرگان در اتاق» درباره مذاکرات یونان با اتحادیه اروپا بود. فیلم بسیار خوبی بود و نوع رفتار مستکبرانه اتحادیه اروپا حتی با یکی از اعضای خودش را نشان می‌داد. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما رادیو گوش می‌دهید یا خیر؟، گفت: بنده در خودرو معمولاً در تمام مسیر رادیو گوش می دهم. 

جلیلی گفت: تورم یکی از مشکلات اصلی کشور است. زمانی که پول از کالا بیشتر باشد، تورم ایجاد می‌شود.‌ بانک‌های ما روزانه دو هزار میلیارد تومان خلق پول می کنند و زمانی که پول تولید شود اما کالا تولید نشود، تورم ایجاد می‌شود و راه اصلی مبارزه با تورم مدیریت این خلق پول است و ما نباید خلق پول بی‌حساب داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: ما سایه به سایه در این هشت سال تحت عنوان دولت سایه مسائل را پیگیری کردیم و معتقدیم که با وجود ظرفیت هایی که داریم، نه تنها می توانیم بر تهدیدات غلبه کنیم، بلکه می‌توانیم جهش هم داشته باشیم و لازمه اش این است که اراده جدی در این زمینه داشته باشیم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: دولت باید برنامه وزارتخانه‌های مختلف را با یکدیگر هماهنگ کند و از سوی دیگر رصد لازم را انجام دهد تا آنان این برنامه‌ها را عملیاتی کنند. کار رئیس‌جمهور این است که برنامه هایی را که ارائه می‌کند، مورد پیگیری قرار دهد و اگر انجام دولتمردان انجام ندادند، یابد از مسئولان اجرایی بخواهد که در این باره توضیح دهند و آنان را بازخواست کنند. 

جلیلی بیان کرد: ما در الگوی مصرف انرژی معمولاً به خوبی عمل نمی‌کنیم و انرژی زیادی مصرف می کنیم و از استانداردهای جهانی بالاتر هستیم.‌ در وهله اول، دولت باید الگوی مصرف خود را اصلاح کند. متاسفانه شاهد هستیم که بخش های دولتی بیشترین اسراف را در زمینه انرژی دارند. اگر دولت نتواند برای مردم در مصرف الگو باشد، چگونه از مردم می‌تواند بخواهد که الگوی مصرف شان را اصلاح کنند؟ 

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد ریخت و پاش هایی به ویژه در زمینه برگزاری همایش‌ها بودیم اما با شیوع بیماری کرونا دیدیم که نیازی به این ریخت و پاش ها نیست و بسیاری از این برنامه‌ها را می‌توان از طریق فضای مجازی اجرا کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کرونا نشان داد که می‌توان از فضای مجازی استفاده حداکثری داشت و آموزش و پرورش یکی از این عرصه‌ها است و اگر شرایط کرونا به گونه‌ای ادامه یابد که امکان برگزاری حضوری مدارس وجود نباشد، باید از فضای مجازی به بهترین شکل استفاده کرد. 

جلیلی ادامه داد: در استفاده از دستگاه ها و ابزارهایی که برای فضای مجازی به کار برده می‌شود، برخی از دانش‌آموزان ما دچار محرومیت هستند و وظیفه دولت است که برای همه آنان این امکانات را فراهم کند. اگر می‌گوییم که آموزش و پرورش رایگان است، باید حتماً برای همه آنان این امکانات تأمین شود. 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را باید به خوبی فهمید و به این معنا نیست که نباید با دنیا تعامل داشت بلکه باید با دنیا تعامل سازنده و گسترده داشت. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که نباید معطل بیگانگان باشیم و اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که با خارجی‌ها ارتباط نداشته باشیم. معتقدم که تعامل با خارج از کشور در این هشت سال گسترده نبود و صرفاً با چند کشور محدود ارتباط داشتیم. 

جلیلی ادامه داد: بحث ما این است که باید بتوانیم متکی بر داخل، تولید خود را افزایش داده و صادر کنیم. اقتصاد مقاومتی به این معناست که اقتصادمان معطل بیگانگان نباشد. 

وی گفت: از همه جوانان می خواهم که عرصه انتخابات را با هوشیاری دنبال و بهترین فرد را انتخاب کنند و امیدوارم که انتخاب آنان، آینده خوب و باشکوهی را برای کشور رقم بزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید