راهکار جوانترین کاندیدای انتخابات برای جلوگیری از واردات بی رویه

کدخبر: ۴۱۷۱۵۶
اقتصادنیوز : قاضی زاده هاشمی در مناظرات انتخابات گفت: ما یک طرحی آماده کرده ایم تا زنجیره تولید را به مدیران زنجیره تامین بسپاریم تا از مواد اولیه و معدن و واردات گرفته تا سفره مردم، یک مجموعه آن را مدیریت بکند و آن مجموعه در مقابل دولت پاسخگو باشد.
راهکار جوانترین کاندیدای انتخابات برای جلوگیری از واردات بی رویه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرآنلاین، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره جلوگیری از واردات بی رویه گفت:

ما الان متاسفانه شاهد مافیای بزرگ و در هم تنیده واردات هستیم که با برخورداری از رانت های مختلف مثل مجوز، ارز ارزان و انحصار واردات تولید را تهدید می کنند. یک دولت مسئول و خوب باید هدف اولیه اش حمایت از تولید و اشتغال باشد.

مکانیسم تعرفه گذاری در اختیار دولت است اما راه های دیگری هم به وجود آمده تا وارادت انجام  شود و تولید تهدید شود مثل قاچاق از مبادی رسمی. همچنین این که ما آمده ایم ارز ارزان قیمت را در مقابل تولید داخلی در اختیار وارد کننده قرار داده ایم و باعث اشکال در تولید شده ایم.

مثلا در فصل تولید برنج و هنگامی که موقع برداشت محصول می رسد، اجازه واردات برنج می دهیم.

دولت مسئول نباید اجازه کاهش کالا در بازار را بدهد و باید مقدار کمی واردات را انجام بدهد تا بازار تامین بشود.

ما یک طرحی آماده کرده ایم تا زنجیره تولید را به مدیران زنجیره تامین بسپاریم تا از مواد اولیه و معدن و واردات گرفته تا سفره مردم، یک مجموعه آن را مدیریت بکند و آن مجموعه در مقابل دولت پاسخگو باشد. نه این که به یک مجموعه واگذار کنیم و این مجموعه هم پاسخ گو نباشد و خود قاچاق را سازماندهی کند، این روندی است که الان در حال رخ دادن است و مثال آن، مسئله سیگار است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید