واکنش روزنامه اسرائیلی به درگذشت علی اکبر محتشمی پور

کدخبر: ۴۱۷۵۸۹
اقتصادنیوز: روزنامه اورشلیم پست با اعلام خبر درگذشت علی‌اکبر محتشمی‌پور بر نقش او در تاسیس حزب‌الله لبنان تاکید کرد.
واکنش روزنامه اسرائیلی به درگذشت علی اکبر محتشمی پور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،روزنامه اورشلیم پست در خبری فوری نوشت: علی اکبر محتشمی پور وزیر کشور سابق ایران که در تاسیس حزب الله لبنان نقش بسزایی داشت به دلیل ابتلا به کووید-١٩ درگذشت.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر محتشمی پور وزیر کشور و سفیر ایران در سوریه در دهه ۶۰ و نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی بود.

محتشمی‌پور از سال ۱۳۶۰ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه فعالیت می‌کرد.  او در دوران سفارتش اقداماتی انجام داد از جمله تشکیل گروه‌های اسلامی به ویژه حزب‌الله لبنان و نیز هسته‌های مقاومت، در بهمن‌ماه ۱۳۶۲ صهیونیست‌ها برای او بسته‌ای انفجاری ارسال کردند، و به این صورت او مورد هدف یک حادثه انفجار بمب قرار گرفت که بر اثر آن از ناحیه چشم، گوش و هر دو دست آسیب دید و یک دست او از مچ قطع شد. 

محمدجواد ظریف  وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام محتشمی پور  به این سابقه وی اشاره کرد و نوشت:مرحوم محتشمی پور از چهره های برجسته و مبارز خستگی ناپذیر در جریان نهضت و انقلاب اسلامی بود که افتخار شاگردی و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشت و رنج زندان و تبعید از سوی رژیم ستمشاهی از ایران عزیز را به جان خرید و همچنین نقش برجسته ای در شکل گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف داشت.

وی در ادامه افزود: حضور فعال و بی بدیل ایشان در عرصه دیپلماسی کشور به خصوص در جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ماندگار است که در این راه تا مرز شهادت از سوی تروریست های صهیونیست پیش رفت و به مقام جانبازی نائل آمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید