وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

استخدام ۲۰هزار معلم در تیرماه

کدخبر: ۴۱۸۲۴۳
وزیر آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی تیرماه امسال، ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
استخدام ۲۰هزار معلم در تیرماه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی در جمع فرهنگیان استان سمنان اظهار کرد: نیروی انسانی در آموزش و پرورش قصه‌ای پرغصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است؛ از یکسو کسانی که در انتظار استخدام، بلاتکلیف و نگران وضع خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

 

وی ادامه داد: در خصوص نیروی انسانی نکته اساسی این است که در درجه نخست بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم و دسترسی به معلمان باقابلیت، از حقوق دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: داشتن امنیت شغلی از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع دغدغه‌مند بوده‌ایم و تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را انجام داده‌ایم.

حاجی‌میرزایی گفت: سال گذشته به علت ضعف مقررات و شرایط قانونی، وضع کمی دچار آشفتگی شد؛ ۱۰۰ هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کردند و توقع استخدام دارند که در میان آن‌ها افرادی با ۶۰ سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان تناسبی با مأموریت آموزش و پرورش ندارد، نیز هستند.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند، عنوان کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه مساعی خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وضع نیروی انسانی باید به‌گونه‌ای شایسته به سامان برسد، برای همین و دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان مصوبه‌ای را در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین داوطلب‌ها احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن آزمون در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

طرح رتبه‌بندی؛ مطالبه جامعه فرهنگیان

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، گفت: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مؤلفه‌های سند تحول است.

وی ادامه داد: هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست و در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و مجالی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وزیر آموزش و پرورش رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌ها است و ما دنبال این هستیم تا معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود.

کاهش فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان و افزایش فوق‌العاده ویژه از دیگر موضوعاتی بود که حاجی‌میرزایی به آن اشاره کرد و گفت: سازمان امور اداری دستوری صادر کرده که به‌محض تصویب، این طرح هم اجرا خواهد شد.

همچنین در این نشست هفت نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش‌دبستانی و آموزگاران دوره‌های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره‌های ابتدایی و متوسطه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید