اظهارات جانسون و مرکل درباره ویروس کرونا

کدخبر: ۴۱۸۴۳۳
مقام‌های ارشد انگلیس و آلمان در نشست گروه ۷ اظهاراتی درباره شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن مطرح کردند.
اظهارات جانسون و مرکل درباره  ویروس کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در نشست گروه ۷ اظهاراتی درباره شیوع ویروس کرونا و مقابله با این همه‌گیری مطرح کردند.

 دویچه وله گزارش داد، جانسون به عنوان اولین سخنران در این نشست، دیدار امروز گروه ۷ را «فرصت بزرگی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹» دانست.

نخست وزیر انگلیس که میزبانی این نشست در کورنوال (یکی از شهرستان‌های تشریفاتی در ناحیه جنوب غربی انگلیس) را برعهده دارد، در ادامه افزود: «آینده عادلانه‌تر برای جهان ضروریست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با بهبودی این ویروس پیشرفت کرده و رو به جلو می‌رویم. اکنون نشست گروه ۷ فرصت بزرگی برای این کار است.»

یک مقام ارشد از وزارت امورخارجه آلمان نیز به دویچه وله گفت: «آلمان مشتاق همکاری با آمریکا و دیگر متحدان برای سازماندهی واکسیناسیون علیه ویروس کروناست.»

او در ادامه افزود: «بر این باوریم تازمانیکه جهان واکسینه نشود، ایمن نخواهیم بود. آلمان قادر به واکسینه کردن شهروندان خود و صادرات دوز‌هایی از واکسن خواهد بود.»

آنگلا مرکل نیز پس از ورود به این نشست گفت: «امیدوارم رهبران گروه ۷ بتوانند نتایج خوبی بدست آورند و به تعهد مشترکی برای اهدای ۱ میلیارد دوز واکسن به کشور‌های فقیرتر برسند.»

صدراعظم آلمان تاکید کرد: «ما باید نشان دهیم فقط به خودمان فکر نمی‌کنیم و به کشور‌های دیگر که با واکسن دسترسی نداشتند هم کمک خواهیم کرد.»

این در حالیست که خبرگزاری اسپوتنیک از تجمع صد‌ها هزارنفری شهروندان انگلیس در کورنوال و در اعتراض به سیاست‌های گروه هفت خبر داده است.

براین اساس گروه‌های مدنی مختلفی از جمله «فعالان محیط زیست» و حامیان جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت» دارد، در یک راهپیمایی گسترده اعتراض خود را به سیاست‌های این گروه نشان داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید