محسن رضایی: چادر مشکی و گوشت دست افراد خاص و اقازاده‌هاست، دولت چه کاره است؟

کدخبر: ۴۱۸۶۳۴
محسن رضایی گفت: وقتی می بینیم چادر مشکی و گوشت و ذرت در اختیار یک عده است، آن طرف آقازاده ها و مافیا هستند. پس دولت و مدیران کشور کجا هستند؟ آن ها در جنگ زرگری جریان های سیاسی مشغولند.
محسن رضایی: چادر مشکی و گوشت دست افراد خاص و اقازاده‌هاست، دولت چه کاره است؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، در سومین مناظره یک سوال مشترک از ۷ کاندیدا، پرسیده شد و کاندیداها ۷ دقیقه فرصت پاسخگویی دارند.

اولین دغدغه مردمی که مورد سوال قرار گرفت «گرانی و نرخ بالای تورم»، بود و محسن رضایی دومین کاندیدایی که به این دغدغه پاسخ داد و گفت:

این هفت دغدغه ای که صداوسیما تهیه کرده را قبول دارم اما این دغدغه ها بسیار بیشتر است. ضمن این که این دغدغه ها یک منظومه ای را شکل می دهند که باید ببینیم چرا تاکنون حل نشده اند. ۵۰ سال است ما بیکاری و گرانی و نقدینگی و عدم رشد اقتصادی داریم. چرا این مسائل حل نمی شود؟ در همین مدت می بینیم که ایران اقتدار خود را پس از ۳۰۰ سال به دست آورده و در زمینه دفاعی و امنیتی پیشرفت کرده است.

وقتی نگاه می کنیم می بینم چادر مشکی، گوشت و ذرت در اختیار یک عهده است و آن طرف آقازاده ها و مافیاها را می بینیم، پس دولت ها چه می کنند، مدیران کشور چه می کنند؟ مدیران کشور در جنگ زرگری بین جناح های سیاسی درگیر هستند، همه آنجا درگیر هستند. یک مرتبه می گویند حجاب، فیلترینگ، چرا ایران در سوریه است، کنسرت، موشک، دیوارکشی و ... و یک جنگ زرگری می شود و همه انرژی ها و افکار می رود به آن سمت و امام و رهبر جامعه این را پایان می دهد و بعد دوباره این قائله راه می افتد.

این تاخت و تازها در سیاست و این میدان های انحرافی اجازه نمی دهد که انرژی ملت ایران و دولت ها روی گرانی و عدالت و یارنه های پنهان متمرکز شود ،با ید این مساله را حل کرد، یعنی قرار است رییس جمهور بعدی هم مثل قبلی ها باشد؟ باید پایان دهیم و اینجا نیاز به دو جراحی بزرگ در کشور است، اول اصلاح از درون قدرت در بخش های قوانین و رفتارها و حکمرانی باید انجام شود.

یعنی رییس جمهور آینده هم می خواهد مثل رییس جمهور های گذشته باشد؟ دولت های پیشین نباید دوباره تکرار شود. ما باید درون قدرت را اصلاح کنیم و این به جراحی احتیاج دارد و نوع حکمرانی باید تغییر کند.

مساله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است در غیر این صورت برای گرانی و نرخ بالای تورم هر چه پیشنهاد دهید بی فایده است. برنامه دولت ما این است که اولا با به کارگیری همه اقوام ایرانی و شایستگان اصولگرا و اصلاح طلبان، بانوان و ظرفیت هایی مثل اهل تسنن و اقلیت ها دوباره حرکتی مثل بسیج در دفاع مقدس و انقلاب درست کنیم و همه دولتی پاسخگو و مسوولیت پذیر را ایجاد کنیم.

وضعیت نهادها درون قدر از نهادها منتسب به رهبری که برای دولت هم کار می کنند تا خود دولت و رابطه سه قوه که معمولا در نزاع و درگیری و در برخی مسایل دست به یقه می شوند تا وزارت خانه ها، برای اینها برنامه داریم و اصلاح می کنیم. در سه سطح در اقتصاد برنامه ریزی کردیم؛ اقتصاد زندگی یا "طرح کفایت زندگی" و یارانه ۴۵۰ تومانی را می دهم. نگران منابع آن نشوید اگر دزدی نکردید نگران نباشید آن قدر دزدی و رانت بوده که آنها را درست می کنیم و مشکلی در تامین منابع آنها نداریم، به خانم های خانه دار حقوق می دهیم و مسکن سهل و ارزان را ایجاد می کنیم و به کسب و کار خانگی و ۳۰ درصد صنعت نفت را می دهیم.

در آذربایجان غربی، بوشهر خوزستان و اصفهان و برای تک تک استان ها برنامه ریزی کردیم و هم چنین ۱۴ پروژه بزرگ که یکی از آنها مساله مسکن و انرژی های نو است، برنامه ریزی شده است که در سطح اقتصاد ملی و استان ها و اقتصاد زندگی، اقتصاد ملی ایران را باز معماری کنیم تا این که بتوانیم این مشکلات ۵۰ ساله را در یک بسته اساسی حل و فصل کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید