10 حقیقت جالب در مورد چارلی چاپلین

کدخبر: ۴۲۳۰۷۷
اقتصادنیوز: پس از فوتش یک گروه کوچک از مکانیک های سوییسی بمدت دو ماه جنازه وی را دزدیدند تا در قبال دریافت پول از خانواده اش جنازه وی را تحویل دهند. اما تلاشهایشان راه به جایی نبرد.
10 حقیقت جالب در مورد چارلی چاپلین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیمرغ ،سر چارلز اسپنسر چاپلین معروف به چارلی چاپلین در 16 آپریل 1889 در لندن متولد شد. شهرت وی به خاطر فیلمهای کمدی می‌باشد که در عصر فیلمهای صامت با استفاده از پانتومیم و دلقک بازی ساخته است. او یکی از مشهورترین ستارگان فیلم دنیا قبل از جنگ جهانی اول می‌باشد. مشهورترین شخصیتی که بازی کرده است شخصیت فیلم "ولگرد" می‌باشد.

موسیقی متن فیلمهایش را خود می‌ساخت و در سال 1919 موسس و بنیانگذار همکار هنرمندان آمریکایی بود. چاپلین بشدت تحت تاثیر کار کمدین فیلم صامت فرانسوی مکس لیندر بود. در سال1999 موسسه آمریکایی فیلم در رنکینگ خود او را به عنوان دهمین اسطوره مرد سینما در همه زمانها قرار داد. به گفته نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی جرج برنارد شاو چاپلین تنها ستاره ای است که صنعت سینما به خود دیده است. در این مقاله به ذکر 10 حقیقت  جالب درباره زندگی وی می‌پردازیم:     

1. چارلی دقیقاً 4 روز قبل از آدولف هیتلر  متولد شده است. تاریخ دقیق تولد وی 16 آپریل 1889 در لندن می‌باشد.

2. در 1925 اولین بازیگری بود که عکسش بر روی جلد مجله تایم چاپ شد.

3. وقتی در یک رقابت برای شبیه ترین فرد به خودش شرکت کرد باوجود اینهمه مجبوبیتی که داشت در این مسابقه شکست خورد.

4. به دلیل وارد آوردن اتهام کمونیست بودن ستاره وی از پیاده روی مشاهیر هالیوود برداشته شد و به تبع آن این ستاره مفقود شد.

5. اگر چه هیتلر از چارلی چاپلین متنفر بود اما او از محبوبیت خودش آگاه بود به دلیل اینکه سبیل هایش را شبیه سبیل های چارلی چاپلین کرده بود تا خودش را برای مردم جذابتر و دل انگیز نماید

 6. چارلی چاپلین هرگز شهروند ایالات متحده نشد و در سال 1953 به دلیل خوداری از پذیرفتن حق شهروندی آمریکا تبعید گردید. سالهای تبعید را در سوییس گذراند و در 25 دسامبر 1977 در سن 88 سالگی زمانی که خواب بود از دنیا رفت. 

 7. حدود 500 ملودی  برای فیلمهای خودش ساخت و آخرین فیلمی‌ که دید فیلم راکی  در سال 1976 بود.

8. پس از فوتش یک گروه کوچک از مکانیک های سوییسی بمدت دو ماه جنازه وی را دزدیدند تا در قبال دریافت  پول از خانواده اش جنازه وی را تحویل دهند. اما تلاشهایشان راه به جایی نبرد و جنازه وی کشف و دفن گردید و روی قبر وی با سیمان پوشانده شد  تا از سرقتهای احتمالی آینده مصوم بماند.   

9.  پس از فوتش یک ستاره شناس اوکراینی به افتخار چاپلین یک سیارک که در کمربند سیارک بین سیاره زهره و مشتری قرار دارد را چاپلین 3623 نام نهاد.

10. دختر وی به نام جرالدین چاپلین  در سال 1992در فیلمی‌زندگینامه مادر چاپلین به نام هانا چاپلین را به تصویر کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید