تغییر نام بزرگراه فتح تهران به «حاج احمد متوسلیان»

کدخبر: ۴۲۴۸۴۴
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران: یک مطالبه عمومی مبنی بر اینکه یکی از معابر بزرگ تهران به نام حاج احمد نامگذاری شود، را پیگیری کردیم که الحمدالله با کمک شورای شهر و شهردار تهران دو روز قبل بزرگراه فتح به نام جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان تغییر نام می‌دهد و انشاالله طی یک مراسم این اتفاق رقم خواهد خورد.
تغییر نام بزرگراه فتح تهران به «حاج احمد متوسلیان»

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، مراسم گرامیداشت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان تحت عنوان «خورشید دوکوهه» عصر امروز پنج شنبه 17 تیرماه در تالار حوزه هنری با حضور سردار سرتیپ دوم حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، حاج محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و همرزمان حاج احمد برگزار شد.

در ابتدای مراسم حاج محمد کوثری نماینده مردم تهران با بیان اینکه تیپ حضرت رسول(ص) در پایان سال 60 پس از عملیات طریق‌القدس تشکیل شد، اظهار داشت: پس از عملیات طریق‌القدس قرار بود عملیات فتح‌المبین برگزار شود برای همین تیپ‌هایی از استان‌های مختلف تشکیل شد.

وی ادامه داد: زمانی که برای تشکیل تیپ خدمت حاج همت رفتند ایشان گفت تا زمانی که حاج احمد متوسلیان حضور دارد، من هیچگاه نمی پذیرم.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه حاج همت و حاج همت و سایر رزمندگان دفاع مقدس در عرض 43 روز توانستند مأموریت تشکیل تیپ و پس از آن عملیات را به نحو احسن انجام دهند، یادآور شد: بی‌اغراق بگوییم این کار در دنیا بی‌نظیر است و این کار از تفکر جهادی و انقلابی نشأت می‌گیرد. یعنی آنها پس از پیدا کردن مکان و استقرار توانستند عملیات‌هایی با موفقیت صد درصد انجام دهند.

کوثری با اشاره به اینکه چرا برخی از مدیران کشور این مدیریت‌های رزمندگان را الگو قرار نمی‌دهند؟، دلیل موفقیت آمیز بودن  آنها را فرماندهی بر دلها عنوان کرد و گفت: برخی‌ها باید در عالم آخرت پاسخگوی شهدا باشند.

* نام بزرگراه فتح به نام جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان تغییر نام یافت/مدافعان حرم از حاج احمد الگوگیری کردند

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ دوم حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ضمن خوشامدگویی به همه حضار، همرزمان حاج احمد متوسلیان و سایر رزمندگان دفاع مقدس، اظهار داشت: همه ما دنبال آرزوهایی هستیم اما اگر کسی از من بپرسند آرزوی تو چیست می‌گویم اگر حاج احمد زنده است، بیاید در پادگان ولیعصر تهران حضور پیدا کند و تمام همرزمان ایشان را در آنجا جمع شده و به ایشان گزارش دهد.

وی ادامه داد: به حاج احمد بگوییم بسیاری از رزمندگان و جوانان نسل بعد از شما با الگوگیری از حضرتعالی، ضمن پیروزی در دفاع مقدس، الان شهدای مدافع حرم شده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، اقتدار، درایت، ولایت‌پذیر و دارای محبوبیت بالا را از ویژگی‌های حاج احمد متوسلیان خواند و گفت: حاج احمد متوسلیان اولین فدایی مدافع حرم است و باید از مکتب ایشان هم سخن بگوییم.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: یک مطالبه عمومی مبنی بر اینکه یکی از معابر بزرگ تهران به نام حاج احمد نامگذاری شود، را پیگیری کردیم که الحمدالله با کمک شورای شهر و شهردار تهران دو روز قبل بزرگراه فنج به نام جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان تغییر نام می‌دهد و انشاالله طی یک مراسم این اتفاق رقم خواهد خورد.

* محور مقاومت به نقطه بازدارندگی و فعال رسیده‌است

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر سابق دفاع و از رزمندگان دفاع مقدس به سرنگونی رژیم شاهنشاهی پهلوی و به از مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و حتی کرانه باختری از درون مقاوم شده‌اند و می‌توانند در برابر ارتش مغرور متجاوز و آدمکش صهیونیستی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه محور مقاومت به نقطه بازدارندگی و فعال رسیده‌است، تصریح کرد: اکنون محور مقاومت پرچم اسلام ناب را در دنیا به دست گرفته که این همان کار حاج احمد متوسلیان است.

وزیر سابق دفاع با تاکید بر اینکه ملت ایران در همه عرصه‌های جنگی از جمله جنگ تحمیلی، اقتصادی و غیره پیروزی‌هایی را خلق کرده‌اند، افزود: رمز و راز همه این پیروزی‌ها و ولایتمداری و دشمن‌شناسی است و شهدا علاقه داشتند که این تفکر در کشور ما جاری و ساری باشد.

سردار سرتیپ دهقان به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: با وجود بسیاری از مشکلات کشورمان هر روز نوتر و قوی تر شده است. شاید برخی ناهنجاری‌ها وجود داشته باشد اما رویش‌هایی نیزخلق شده که باید آنها هم دیده شود.

وی با بیان اینکه من اعتقاد دارم شهدا در این محفل حضور دارند و ما را نظاره می‌کنند، اظهار داشت: می‌خواهم به شهدا بگویم که دست ما را بگیرند. آنها می‌دانند که هیچ عاملی و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی آرمان‌های اسلامی را بگیرد. ما می‌خواهیم میراث‌دار شهدا باشیم و آنها را به رخ دنیا بکشیم و به دنیا بگوییم در برابر هیچ جنگی عقب نمی‌نشینیم چراکه از شهدا این موضوع را آموخته‌ایم.

این رزمنده دفاع مقدس در خصوص ار نظرهایی در خصوص شهادت حاج احمد متوسلیان اظهار داشت: تا زمانی که کشور یا گروهی مسئولیت این جنایت را برعهده نگیرد و آثار مدارک شهادت ایشان اثبات نشود، تن به این موضوع نخواهیم داشت و صهیونیست‌ها باید پاسخ این کارشان را ببینند.

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برادر جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، او از مسئولین درخواست کرد که به پرونده ربوده شدن حاج احمد و تیم همراه او رسیدگی کرده و در خصوص زنده بودن و شهید شدن ایشان خبر قطعی دهند تا مادر ایشان از نگرانی رهایی یابد.

همچنین برادر میرکیایی از همرزمان حاج احمد متوسلیان به ذکر خاطره‌هایی از این فرمانده والامقام پرداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید