هشدار تشدید بارش های موسمی به 10 استان

کدخبر: ۴۲۶۴۱۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی از امروز تا یک‌شنبه ‌۲۷ تیر خبر داد و گفت: این امر موجب بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و وقوع احتمالی تگرگ می‌شود.
هشدار تشدید بارش های موسمی به 10 استان

‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی؛  در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز تا شنبه در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی، در ساعات بعد از ظهر بارش باران، وزش باد شدید و رعد و برق داریم که این شرایط جوی روز یکشنبه 27 تیر در بخش‌هایی از اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز تا اواخر وقت یکشنبه 27 تیر در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان، کرمان و فارس در ساعات بعد از ظهر بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سه روز آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال استان مرکزی، همچنین دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، ‌تهران و سمنان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیائیان تأکید کرد: در سه روز آینده در نواحی شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، سمنان، قم، البرز، شمال اصفهان و جنوب تهران در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی همراه است.

* تشدید بارش‌های موسمی و هشدار وقوع سیلاب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی از امروز تا یک‌شنبه ‌۲۷ تیر خبر داد و گفت: این امر موجب بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و وقوع احتمالی تگرگ می‌شود.

وی توضیح داد: این شرایط جوی روز پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس، گلستان، شمال آذربایجان غربی، روز جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس، گلستان و ارتفاعات‌ استان‌های مازندران، البرز، گیلان، رو‌ز شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ در کرمان، شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، و روز یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ در کرمان، فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی و ‌توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی و اجتناب در صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: از اوایل هفته آینده در سواحل خزر دما به تدریج افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 23 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ فردا اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید