هلال‌احمر آماده باش شد

۱۱ استان در سطح نارنجی هواشناسی

کدخبر: ۴۲۶۴۲۴
رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از آماده‌باش ۱۱ استان کشور در پی هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی خبر داد.
۱۱ استان در سطح نارنجی هواشناسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ مهدی ولی پور گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی، در ۱۱ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، البرز و گیلان، نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال‌احمر در مراکز این استان‌ها به حالت آماده باش سطح نارنجی درآمدند.

بنابراین طبق دستورالعمل مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر ضمن آمادگی، اطلاع رسانی و کمک به نشر هشدار از طریق پایگاه‌های امداد و نجات و خانه های هلال فعال در نقاط سیل خیز، با هماهنگی ادارات کل مدیریت بحران استانداری‌ها و شهرستان‌های در معرض آسیب، تمهیدات و اقدامات لازم انجام می شود.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که از روز چهارشنبه ۲۳ تیر تا یکشنبه ۲۷ تیرماه، ۱۱ استانِ اعلام شده متاثر از بارش شدیدباران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید به همراه خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها خواهند بود.

امدادگران و اعضای خانه‌های هلال از روز گذشته در مناطق اعلام شده، آماده‌باش بوده و تاکنون هم گزارشی مبنی بر وجود خسارت یا مشکل برای هموطنان ساکن در این استان‌ها اعلام نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید