جمله جنجالی نفتالی بنت اصلاح شد!

کدخبر: ۴۲۷۳۴۲
دفتر نفتالی بنت عبارتی در اظهارات نخست وزیر درباره "آزادی عبادت" در مسجد الاقصی را اصلاح کرد.
جمله جنجالی نفتالی بنت اصلاح شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد: بنت روز گذشته زمانی که گفت هم یهودیان و هم مسلمانان از آزادی عبادت در مسجد الاقصی برخوردارند اشتباه کرد. منظور وی این بود که هر دو از حقوق زیارت مسجد الاقصی برخوردارند نه اینکه از حقوق عبادت برخوردارند.

روسیا الیوم گزارش داد، این دفتر اعلام کرد: بنت از پلیس و دستگاه امنیت به دلیل برخورد دقیق و مسؤولانه با حوادث مسجد الاقصی و حفظ آزادی عبادت یهودیان در مسجد الاقصی تشکر کرد.

بنت گفته بود: آزادی عبادت در مسجد الاقصی برای مسلمانان نیز که به زودی روز عرفه و عید قربان را جشن می‌گیرند حفظ خواهد شد.

این اظهارات بنت پس از حمله روز یکشنبه حدود ۱۲۰۰ شهرک نشین به مسجد الاقصی که توسط نیروهای اسرائیلی محافظت می‌شدند، ایراد شد.

وی پیش از این نیز در بیانیه‌ای که توسط دفترش منتشر شد خواهان تداوم یورش‌ها به مسجدالاقصی به شکل منظم و روزانه شده بود.

در مقابل احمد الطیبی، عضو عرب کنست اظهار کرد که اظهارات نفتالی بنت که در آن وی برای اولین بار از عبارت "آزادی عبادت یهودیان در کوه معبد (مسجد الاقصی)" صحبت کرده، یک تنزل جدی برای نخست وزیر اسرائیل است. "

نیروهای اسرائیلی یکشنبه با یورش به مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار را به زور پراکنده و تعدادی را دستگیر کردند.

در پی دستور بنت برای ادامه یورش شهرک نشینیان به مسجد الاقصی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد: این تنش خطرناک تهدید خطرناکی علیه امنیت و ثبات و خدشه دار کردن احساسات فلسطینی‌ها است. دولت اسرائیل مسئول این اقدام است.

ریاست تشکیلات خوودگردان فلسطین تأکید کرد: این اقدامات تحریک آمیز به چالش کشیدن خواسته‌های آمریکا برای حفظ وضعیت تاریخی قدس است.

همچنین محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین گفت: یورش شهرک نشینیان به مسجد الاقصی نقض خطرناک قبله اول مسلمانان است و هدف آن تحمیل تجزیه زمانی و مکانی این مسجد است.

وی از جامعه بین المللی خواست برای توقف این نقض‌ها که احساسات مسلمانان را خدشه دار می‌کند و تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه و جهان است، فورا وارد عمل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید