پیش بینی تلخ نمکی از جهش ویروس کرونا

کدخبر: ۴۲۸۵۱۶
وزیر بهداشت گفت: ویروس جهش یافته کاملا با اجدادش متفاوت است و جهش های پیاپی خواهد داشت.، برآورد ما این است که جهش های این ویروس به قدری شدید باشد که هیچ شباهتی به ویروس ووهان نداشته باشد.
پیش بینی تلخ نمکی از جهش ویروس کرونا

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دیدار رییس موسسه فینلای کوبا اظهار داشت: در این جلسه نقطه نظرهای علمی بین ما و رییس موسسه فینلای کوبا مبادله شد. موضوع  اثربخشی واکسن و اینکه این واکسن می‌تواند به عنوان یک واکسن موفق در دنیا عمل کند مورد بررسی قرار گرفت؛ باید توجه دشاته باشیم که این ویروس کاملا با اجدادش متفاوت است و جهش های پیاپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که جهش های این ویروس به قدری شدید باشد که هیچ شباهتی به ویروس ووهان نداشته باشد، موسسات علمی در سطح جهان و موسسات علمی ایران و کوبا خود را برای ساخت واکسن‌های جدیدتر آماده کنند و این حرکت به صورت عالمانه و مستمر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه توقف واردات واکسن به دلیل بدعهدی فروشندگان واکسن بود افزود: پس از مدت ها توقف و بدعهدی فروشندگان واکسن، و اینکه وزارت بهداشت مسوولیت  واردات واکسن را ندارد و وزارت بهداشت کار تزریق واکسن را بر عهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید