فرصت یک ماهه به دستگاه‌های اجرایی برای پاسخ به تذکرات نمایندگان مجلس

کدخبر: ۴۲۸۸۱۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی را ملزم کردند تا حداکثر یک ماه پاسخ به تذکر نماینده مجلس را منعکس و در سامانه ثبت نماید.
فرصت یک ماهه به دستگاه‌های اجرایی برای  پاسخ به تذکرات نمایندگان مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از   ایرنا، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ابتدا کلیات طرح الزام دستگاه‌های اجرائی برای پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان با ۱۶۳ رای موافق به تصویب رسید و در ادامه نمایندگان جزئیات ماده واحده رابا ۱۴۵ رای تصویب کردند.

براساس ماده واحده اصلاح و تصویب شده این طرح؛ در صدر ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از عبارت "کتبا" عبارت "یا از طریق سامانه قانون گذاری و نظارت" افزوده می‌شود و در انتهای ماده پس از عبارت "ابلاغ می نماید" متن زیر اضافه می شود:

مخاطب تذکر موظف است پاسخ تذکر خود را حداکثر تا یک ماه منعکس نماید و فوراً در سامانه مذکور ثبت نماید.

هیأت رییسه مجلس تذکرات را به همراه پاسخ آن را با رعایت طبقه بندی مکاتبات، در سامانه رسمی مجلس شورای اسلامی برای عموم منتشر کند و به اطلاع تذکردهنده برساند.

دراین طرح پیشنهاد «علیرضا سلیمی» و «نصرالله پژمانفر» به تصویب نمایندگان رسید که در ماده واحده لحاظ شده است.

 همچنین بر اساس تبصره الحاقی که با پیشنهاد «محمدحسین فرهنگی» نماینده تبریز مطرح شد، پس از انقضای مهلت توسط هیأت رئیسه، موارد عدم پاسخ و یا تأخیر پاسخ به طور مشخص منتشر می‌شود و در صورت سئوال یا استیضاح در خصوص موضوع تذکر باید رأساً توسط کمیسیون و یا با اعلام نماینده تذکر دهنده و یا یکی از سئوال کنندگان و یا استیضاح کنندگان در گزارش کمیسیون درج شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید