هشدار هواشناسی نسبت به تداوم رگبار و رعد و برق در ۱۹ استان

کدخبر: ۴۳۰۵۸۳
اقتصادنیوز : سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در ۱۹ استان هشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به تداوم رگبار و رعد و برق در ۱۹ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ امروز (۱۱ مردادماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، قزوین، شمال استان‌های البرز و تهران، شمال و شرق فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی فردا (۱۲ مردادماه) برای استان‌های کردستان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال و غرب هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات استانهای زنجان، مازندران، البرز، تهران و سمنان و چهارشنبه (۱۳ مردادماه) برای شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مازندران و ارتفاعات استانهای البرز، تهران، سمنان و جنوب غرب اصفهان دور از انتظار نیست.

احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود در چنین شرایطی وجود دارد و نسبت به عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید