زنان کارمند در افغانستان اعدام و برده می‌شوند؟

کدخبر: ۴۳۲۴۱۵
"سیمع سادات" فرمانده ارتش در هلمند با بیان اینکه بزودی شهر لشکرگاه را بصورت کامل از وجود طالبان پاکسازی می کنند و گفت نیروی جنگی طالبان در شهرلشکرگاه در حال نابودی است.
زنان کارمند در افغانستان اعدام و برده می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع محلی استان هلمند اعلام کردند ۳۴۲ نفر از غیرنظامیان در درگیری نیروهای دولتی و طالبان ،حملات هوایی و موشک پرانی طالبان در ۲ هفته گذشته کشته شده اند.

طلوع نیوز روز سه شنبه به نقل از افرادی که از هلمند به کابل آمده اند گزارش داد: در این مدت ۹۶۷ غیر نظامی دیگر هم زخمی شده اند و شمار زیاد زنان و کودکان در بین کشته شدگان زخمی های جنگ دو هفته گذشته هستند.

«شریف علیزی» یکی از ساکنان شهر لشگرگاه گفت که هیچ خانه ای در شهر لشگرگاه بدون آسیب نمانده و تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک منازل خود شده اند.

"سیمع سادات" فرمانده ارتش در هلمند با بیان اینکه بزودی  شهر لشکرگاه را بصورت کامل از وجود طالبان پاکسازی می کنند و افزود نیروی جنگی طالبان در شهرلشکرگاه در حال نابودی است.

"محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان و شماری از سیاسیون درنشستی که روز گذشته در ارگ برگزار شد بر ایجاد ستاد مشترک مردمی در برابر طالبان تاکید کردند.

پیش از این مارشال عبدالرشید دوستم و محمداسماعیل خان فرماندهان سابق جهادی از عدم تجهیز و همکاری با نیروهای مردمی شکایت کرده بودند.

از طرف دیگر پیشروی طالبان و تصرف مراکز شهرها نگرانی مردم را بیش از پیش افزایش داده و برخی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان مدعی شده اند که طالبان دختران جوان را از مناطق تحت کنترل خود به پاکستان انتقال داده اند.

"حلیمه صدف کریمی"، نماینده استان جوزجان در مجلس نمایندگان می‌گوید مناطقی را که طالبان تصرف کرده‌اند، زنان و دختران را در تابوت‌ها بنام جنازه به پاکستان انتقال داده اند.

وی گفت:طالبان زنان کارمند را اعدام می کند و یا به عنوان برده  می فروشد.

طالبان پس از تصرف شهر ایبک استان سمنگان در شمال افغانستان از شب گذشته به شهرهای مزار شریف، پلخمری در بغلان، نیلی و غزنی حمله کردند که موفق به پیشروی نشدند.

از استان تخار نیز گزارش شده است که نیروهای دولتی شهرستانهای «ورسج» و «فرخار» این استان را از طالبان پس گرفتند و نیروهای کمکی از استان پنجشیر به شهرستان ورسج فرستاده شده است.

با این شرایط قرار است عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی بزودی برای شرکت در نشست سه روزه و گفت وگو با طالبان عازم  دوحه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید