این ۶ راز مهم را برای داشتن عمر طولانی به یاد بسپارید

کدخبر: ۴۳۳۰۱۶
در این مطلب عادات سالمی مطرح شده که اگر از آنها پیروی کنید از سرعت پیر شدن بدن‌تان در سطح سلولی (بنابر تحقیقات متعدد علمی) کاسته خواهد شد.
این ۶ راز مهم را برای داشتن عمر طولانی به یاد بسپارید

به گزازرش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما دوست داریم عمری طولانی با بدنی سالم داشته باشیم. در دنیا افراد بسیاری هستند که ۱۰۰ یا بیش از ۱۰۰ سال عمر کرده‌اند و وارد باشگاه صد ساله‌ها شده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید به این باشگاه قدم بگذارید، این رازهای طول عمر را به خاطر بسپارید و به آن‌ها عمل کنید.

هر چه سن‌مان بالاتر می‌رود، انتهای کروموزوم‌ها (تلومرها)، کوتاه‌تر می‌شوند. بدین‌ترتیب بیشتر بیمار می‌شویم. اما سبک زندگی سالم می‌تواند ترشح نوعی آنزیم را افزایش داده و قد تلومرها را بلندتر کند. علاوه‌بر آن بررسی‌های متعدد نشان داده که ورزش و رژیم غذایی مناسب می‌تواند از تلومرها مراقبت کند. از عادات سالم زیر پیروی کنید تا از سرعت پیر شدن بدن‌تان در سطح سلولی (بنابر تحقیقات متعدد علمی) کاسته شود.

۱. توجه به جزئیات زندگی

هر چه به جزئیات زندگی توجه و درباره آن‌ها تفکر کنید یا در تصمیم‌گیری‌هایتان تعقل کافی به‌کار ببرید و انتخاب‌هایتان موجب داشتن روابط قوی‌تر و کار بهتر شود، عمرتان طولانی‌تر می‌شود.

۲. دوست‌یابی

بررسی‌های متعدد نشان داده است که بین عمر طولانی و داشتن دوستان و روابط قوی اجتماعی ارتباط مستقیمی هست؛ بنابراین تماس با دوستان‌تان را از دست ندهید. البته موقع انتخاب دوست، کسانی را انتخاب کنید که رفتار و سبک زندگی سالم دارند. مثلا، اگر دوست‌تان به تغذیه‌اش اهمیت نمی‌دهد و چاق است، احتمال اینکه شما هم در این مسیر قرار بگیرید، بسیار بالاست.

۳. دوری از دخانیات

تحقیقات نشان داده اگر در ۳۰ سالگی سیگار را ترک کنید، ۱۰ سال به عمرتان اضافه می‌شود و اگر در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی سیگار را ترک کنید، به ترتیب ۹، ۶ یا ۳ سال به عمرتان اضافه می‌شود.

۴. پیروی از اهالی اوکیناوای ژاپن

زمانی مردم اهل اوکیناوا در ژاپن بیش از تمام مردم روی کره زمین عمر می‌کردند و این موضوع به دلیل رژیم غذایی منطقه‌شان بود. غذای آن‌ها مملو از سبزیجات سبز و زرد و کم‌کالری بود. در ضمن آن‌ها معمولا ۸۰درصد غذای داخل بشقاب‌شان را می‌خوردند. اما نسل‌های جوان‌تر آن‌ها از این نوع رژیم غذایی دیگر مانند قدیمی‌های خود پیروی نمی‌کنند و عمری طولانی مانند اجداد خود ندارند.

۵. کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید، با روش‌های صحیح از اضافه وزن خود بکاهید. بدین‌ترتیب از خود در برابر دیابت، بیماری‌های قلبی و دیگر مشکلات مراقبت می‌کنید. چاقی شکمی بسیار خطرناک است و یکی از دلایل ابتلا به دیابت است. فیبر بیشتر مصرف کنید و از ورزش روزانه (حداقل ۲۰ دقیقه) غافل نشوید. فعالیت‌های فیزیکی شما را از انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها دور نگه می‌دارد.

۶. بخشش

از خشم و کینه نسبت به دیگران دست بکشید و از نتایج روحی و جسمی حیرت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. خشم دایمی موجب بیماری قلبی، مشکلات ریوی و دیگر بیماری‌های جسمی و روحی می‌شود. برعکس بخشش و عفو دیگران از اضطراب و فشار خون کاسته و تنفس‌تان را بهتر می‌کند.

از دیگر رازهای طول عمرمی‌توان به داشتن خواب کافی، کنترل اضطراب، هدفمند بودن، ازدواج موفق، مصرف غذاهای مدیترانه‌ای، پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی و توجه به معنویات اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید