مرگ روزانه مبیتلایان به کرونا در ایران؛ بیش از 520 نفر

سیاهترین هفته مرگ کرونایی در کشور +نمودار

کدخبر: ۴۳۳۱۰۳
افزایش ابتلا به کرونا در هفته های اخیر موجب عبور بیماران بدحال کرونایی از مرز 7 هزار نفر شده است. در هفته اخیر روزانه 522 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند. متغیرهای درمانی این بیماری نیز نشان می دهد کادر پزشکی در بحرانی ترین وضعیت خود در شیوع کرونا قرارگرفته اند.
سیاهترین هفته مرگ کرونایی در کشور +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای بیماری کرونا در هفته گذشته به  وخیم ترین حد خود در شاخه های مختلف رسیده و رکورد های بی سابقه ای را ثبت کرد. 

رشد تعداد مبتلایان در این هفته و صعود دیگر آمارهای خطرناک کرونایی سبب شد تا هفته سوم مرداد ماه سیاه ترین و قرمز ترین هفت روز سپری شده در میان روزهای کرونا زده کشور باشد.اما به طور کلی در این مقطع 4 اتفاق مهم رخ داد.

نخست رکورد ابتلای هفتگی به کرونا

شمار مبتلایان در هفته هفتاد و ششمین بروز کرونا در کشور به سطح 266 هزار و 714 نفر رسیده که نسبت به هفته قبل 10.4 درصد افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر در هفته سوم مرداد ماه به طور متوسط روزی 38 هزار و 102 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

مقایسه میزان ثبت شده از ابتلا در این موعد با سایر مقاطع هفت روزه سپری شده از بیماری کرونا نشان میدهد ابتلا به رکورد هفتگی بی سابقه خود رسیده است.

در همین رابطه طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان از ابتدای مرداد تاکنون همواره این شاخص قرمزرنگ کرونایی در کشور در حال رکوردزنی بوده است.

این در حالی است که در روزهای آغازین از گرم ترین ماه سال شمار تست های کرونایی کاهشی جدی داشته و روندی نزولی داشت. 

در هفته سوم اما این نوار کاهشی در آمار تست ها قطع شده و به یکباره سیری صعودی پیدا کرد.

کرونا

رکورد رشد تستهای هفتگی کرونایی در کشور

شمار تستهای گرفته شده از مراجعات به مراکز آزمایشگاهی در هفته اخیر برابر با 679 هزار و 109 نفر بوده است. 

مقایسه با هفته گذشته نشان میدهد تعداد تستها دستخوش رشدی 50 درصدی شده که در تقویم کرونایی ایران سابقه نداشته است.

به عبارت دیگر در هفت روز گذشته در ایران به طور متوسط روزی 97 هزار نفر تست کروناداده اند که از این تعداد پاسخ 39 درصد آنها مثبت بود. این در حالی است که در هفته قبل از آن میانگین تستهای روزانه برابر با 64 هزار نفر و نرخ پاسخ مثبت برابر با 53 درصد ثبت شد.

با وجود آنکه افزایش تست در کشور موجب روند کاهشی نرخ شیوع شده اما هنوز این متغیر با توجه به حد بالای ابتلا در موقعیت خطرناکی قرار دارد.

وخامت آمار ابتلا در نتیجه به مرگ ومیر این بیماری نیز سرایت کرد.

کرونا

رکورد سیاه ترین هفته کرونایی کشور در هفته سوم مرداد

شمار فوتی های کرونایی در هفته سوم مرداد ماه برابر با 3 هزار و 656 نفر بوده است. تقسیم این رقم بر هفت روز گذشته نشان میدهد به طور متوسط در این مدت روزی 522 نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

این بالاترین میزان مرگ ومیر هفتگی در قاب های هفت روزه  کرونایی کشور بوده که از 76 هفته پیش تاکنون سابقه نداشته است.

رشد آمار ها در این تاریخ نسبت به هفته قبل برابر با 33.3 درصد بوده که در مقایسه با هفته قبل افزایشی است. بنابر روند آماری این متغیر همچنان صعودی بوده و احتمالا در هفته بعد شاهد ثبت آمارهای خطرناک تری از این متغیر در کشور باشیم.

کرونا

رکوردزنی بیماران تحت در مان کرونایی

در بخش بیمارن اما در این روزها خطر بیشتری وجود دارد. به طورکلی در کشور 587 هزار و 670 نفر در پایان هفته سوم مرداد ماه تحت درمان این بیماری قرار گرفته که یا در منازل و یا در بیمارستانها در حال مداوا هستند.

این تعداد در میان هفته های گذشته بی سابقه بوده و همچنان سیری صعودی دارد. 

از میان شمار بیماران تحت در مان کرونایی درکشور در هفته اخیر روزی 4 هزار و 576 نفر در بیمارستانها به صورت روزانه بستری شده اند یعنی در کل هفته تقریبا 32 هزار و 34 نفر. 

از سوی دیگر شمار بیماران بدحال کرونایی کشور نیز در این هفته از مرز روزانه 7 هزار نفر گذشته و به بالاترین میزان خود در 18 ماه شیوع کرونا در ایران رسید.

درنهایت افزایش متغیردرمانی کرونا موجب رشد شاخص بیمارستانها و نشانگر نیازمندی بیشتر به تجهیزات درمانی و دارویی در کشوراست.

رکورد این متغیر ها در کشور نشان می دهد اکنون ایران در سخت ترین بحران بیمارستانی درکشور قرار گرفته و سیاستگزاران و مردم باید توجه بیشتری را در خصوص مبارزه با این بیماری در کشور داشته باشند.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید