توئیت عراقچی درباره تبادل زندانیان ایران و انگلیس

کدخبر: ۴۳۳۱۳۳
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) در توئیتی خطاب به «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس نوشت: شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید توافق برای آزادی ۱۰ زندانی هفته‌ها پیش به سرانجام رسید، ولی دوستان شما در واشنگتن مانع شدند.
 توئیت عراقچی درباره تبادل زندانیان  ایران و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) در توئیتی خطاب به «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس نوشت: آقای دومینک راب شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که توافق برای آزادی ۱۰ زندانی از جمله انوشه آشوری - هفته‌ها پیش به سرانجام رسید - اما دوستان شما در واشنگتن مانع آن شدند.

وی افزود: آشوری و ۹ نفر دیگر توسط آمریکا برای اهداف سیاسی به گروگان گرفته شده‌اند. امیدوارم این موضوع را برای مردم خود تشریح کنید.

لازم به ذکر است دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز در توئیتی با بیان این‌که امروز چهارمین سالگرد بازداشت انوشه آشوری است خواستار آزادی آشوری و دیگر زندانیان دوتابعیتی شده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۸ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: در کنار گفت‌وگوهای برجام در وین موازی آن، ولی به صورت کاملا جداگانه گفت‌وگوهایی را با آمریکایی‌ها به واسطه و با انگلیسی‌ها درباره این موضوع بشردوستانه و انسانی داشتیم.

خطیب‌زاده گفت: در وین موازی با برجام این گفت‌وگوها انجام شد و به نتیجه رسید یکسری مقدمات در همه طرف‌ها بین ما، آمریکا و انگلیس لازم داشت و همه طرف‌ها رفتند مقدمات خود را انجام دهند و متاسفانه بخشی که مربوط به تعهدات آمریکا بود تا دیروز انجام نشده است و بعد متوجه شدیم بعد از این‌که ایران به طرف‌های خودش در ۱+۴ اعلام کرد که دور هفتم در دولت جدید ان‌شاءالله برگزار خواهد شد آمریکا به ناگاه تصمیم گرفت آن را به این پیوند بزند و گفت‌وگوهایی که درباره این موضوع بشردوستانه است را به گفت‌وگوهای برجام متصل کند.

به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: هم این رویکرد غلطی است و هم این‌که باعث می‌شود همه مسیرها دچار سختی شود. اگر امروز آمریکا تعهداتش را در توافق انجام دهد این توافق در آزادی ۱۰ زندانی در همه طرف‌ها یعنی ایران، آمریکا و انگلیس قابل انجام است. توصیه داریم از استفاده سیاسی از یک موضوع انسانی دست بردارند و به جای بیانیه‌های توخالی اقدام کنند تا بتوانند زندانیان ایرانی خانواده‌های خودشان را ببیند اگر علاقه‌ای به آزادی زندانیان دیگر ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اگر تعهداتشان را انجام دهند  هنوز این مسیر می‌تواند باز بماند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید