از تعطیلی کرونایی تا اوضاع “شیر تو شیر”لبنیات

کدخبر: ۴۳۳۱۵۴
قیمت دلار در این روزها تحت تاثیر تحولات افغانستان صعودی شده و همین امر باعث شده است تا مردم پیگیر قیمت دلار باشند. در کنار تعطیلات کرونایی که از روز دوشنبه این هفته اعمال می شود، افزایش قیمت شیر و لبنیات هم به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است.
از تعطیلی کرونایی تا اوضاع “شیر تو شیر”لبنیات

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار  که این روز ها تحت تاثیر تحولات افغانستان و تصرف هرات به دست نیروهای طالبان روند صعودی به خود گرفته است  در ابتدای معاملات امروز قدری عقب‌گرد کرده بود، اما مرز 26 هزار و 300 تومان را از دست نداد. قیمت دلار در طول معاملات امروز رشد کرد و تا 26 هزار و 620 تومان نیز بالا رفت. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز با یک اصلاح جزئی در سطح 26 هزار و 580 تومان به کار خود پایان داد.

زمان واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد + جزئیات

طرح واکسیناسیون کرونا چند وقتی است که در ایران آغاز شده و گروه های شغلی و سنی  به نوبت در حال ثبت نام و دریافت آن هستند.دانشجویان هم همیشه‌ منتظر و پیگیر زمان دریافت‌این‌واکسن‌هستند تا بار دیگر سر کلاس های درس و دانشگاه حضور پیدا کنند.علی خاکی صدیق درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها گفت: واکسیناسیون دانشجویان طبق قراری که با وزارت بهداشت گذاشته شده از شهریورماه آغاز می‌شود. وی ادامه داد: مطابق برنامه و جدول اعلام شده، ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در شهریورماه واکسینه می‌شوند و در ماه‌های مهر، آبان و آذر، هر ماه یک میلیون نفر از دانشجویان واکسینه خواهند شد در صورت اجرای این برنامه تا آخر آذر همه دانشجویان واکسینه خواهند شد.

بازار لبنیات “شیر تو شیر”  شد

این روزها افزایش قیمت شیر و لبنیات به یکی از دغدغه‌های مردم( در شرایطی که کرونا و سایر عوامل، پشت اقتصاد را به خاک مالیده)تبدیل شده است.بازار “شیر تو شیر” لبنیات،معاون اول رئیس جمهور را بر آن داشت‌تا یک جلسه تشکیل بدهد و به این موضوع  رسیدگی‌کند.مخبر  در این جلسه دستور داد تا ضمن تشکیل جلسات فوری در هفته آتی به منظور بررسی راهکارهای کوتاه مدت و سریع جلوگیری از افزایش قیمت شیر و لبنیات مصرف عام مردم، عوامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت شیر در روزهای گذشته پیگیری و بررسی شود.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم بیماری در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل اعلام شد.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه گفت: امروز در جلسه ستاد بر رعایت و تشدید نظارت بر پروتکل‌ها تاکید شد. همچنین از فردا ساعت ۱۲ منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی صورت گیرد؛ به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره. بنابراین منع تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) اعمال خواهد شد. این منع تردد سراسری و بین استانی خواهد بود. مردم‌ از این خبر استقبال کردند و در پی کسب جزئیات آن بودند تا شاید در این‌اوضاع  وحشناک‌کرونایی‌کمی از آمار مرگ و میرها و مبتلایان‌روزانه‌به‌کرونا‌کاسته‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید