بازدید وزیر دفاع ترکیه از مرز مشترک کشورش با ایران

کدخبر: ۴۳۳۳۸۲
«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به همراه «یاشار گولر» رییس ستاد کل ارتش و «موسی آوسور» فرمانده نیروی زمینی این کشور از تدابیر امنیتی انجام شده در مرز ایران- ترکیه بازدید کرد.
بازدید وزیر دفاع ترکیه از مرز مشترک کشورش با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری روز شنبه گزارش دادند، وزیر دفاع ترکیه از مرز این کشور و ایران بازدید کرده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، «خلوصی آکار» وزیر دفاع  ترکیه به همراه «یاشار گولر» رییس ستاد کل ارتش و «موسی آوسور» فرمانده نیروی زمینی این کشور از تدابیر امنیتی انجام شده در مرز ایران- ترکیه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه و هیأت همراه با بالگرد از نوار مرزی میان دو کشور بازدید کردند و به مرکز دیده بانی «کوجاچوکور» در ارتفاع ۲ هزار و ۶۱۸ متری در نقطه صفر مرزی رفتند.

آکار ضمن کسب اطلاعاتی در مورد اوضاع در مرز و تدابیر امنیتی انجام شده، تأکید کرد که ترکیه از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور جلوگیری می‌کند.

دولت ترکیه در حال ساخت یک دیوار مرزی بتنی به طول ۶۳ کیلومتر در استان شرقی وان و در امتداد مرزهای مشترک با ایران است تا با ورود مهاجران غیر قانونی به این کشور مقابله کند.

عملیات ساخت دیوار مرزی ترکیه پس از افزایش مهاجرت شهروندان افغانستان در پی تشدید حملات گروه طالبان به مناطق مختلف این کشور، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

به گفته مقام‌های ترکیه‌ای، تاکنون ۷۶ برج دیده بانی در مناطق مرزی استان وان ساخته شده است. مقام‌های ترک همچنین ۱۱۰ کیلومتر گودال در مناطق مرزی این استان حفر کرده‌اند.

به گفته مقام‌های دولت آنکارا، استان وان یکی از مقاصد مهاجران افغانستان است و در هفته‌های اخیر با تشدید درگیری‌ها در این کشور، مهاجران بیشتری به صورت غیر قانونی وارد ترکیه شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید