حواشی صحن مجلس

پای ظریف و لاریجانی به جلسه رأی اعتماد باز شد/نماینده احمدی نژادی حاشیه ساز شد

کدخبر: ۴۳۵۰۷۴
دومین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در پارلمان یازدهم به پایان آمد هرچند این جلسات تقریبا آرام و بدون هیاهو در حال سپری شدن است اما چندان هم بی‌حاشیه نبود.
پای ظریف و لاریجانی به جلسه  رأی اعتماد باز شد/نماینده احمدی نژادی حاشیه ساز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مجلس یک دست و دولتی همسو با آن کفایت می‌کند تا جلسات بررسی صلاحیت وزرا بدون حاشیه برگزار شود. البته این  فضای کاملا آرام این روزهای  خانه ملت گاهی با  کنایه‌ها یا اعتراض‌های نمایندگان از یک‌نواختی خارج می‌شود مانند وقتی که احمدی بیغش نماینده جنجالی شازند بخشی از وقت عنابستانی را درخواست کرد تا در مخالفت با «امیرعبدالهیان» وزیر پیشنهادی امورخارجه نطقی ایراد کند. اما علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار که قرار بود ۱۰ دقیقه از زمانش را به نماینده شازند بدهد گویا صحبت‌هایش پشت تریبون گل انداخت و بیشتر از نیمی از وقت را خودش استفاده کرد. همین موضوع موجب شد تا وقتی احمدی‌بیغش پشت تریبون قرار گرفت به جای مخالفت با وزیر لب به اعتراض از همکارش باز کند. او گفت: اگر می‌خواستید این مقدار به من وقت بدهید چرا اصلا آن را واگذار کردی خب همه وقت را خودت صحبت می‌کردی» او همچنین خطاب به هیات رئیسه گفت: « من در این مدت نمی توانم حرفهایم را بزنم و ترجیچ می دهم دلایل مخالفتم را به رسانه‌ها بدهم» 

مخالفت به خاطر همکاری با ظریف و لاریجانی 

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار هم وقتی در قامت مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه پشت تریبون قرار گرفت از همکاری امیرعبدالهیان با ظریف و لاریجانی انتقاد کرد و آن را به عنوان یک نگرانی مطرح کرد. او گفت: « آقای امیرعبداللهیان یک دیپلمات انقلابی، کارآزموده، مجرب و نزدیک به جبهه انقلاب است اما مخالفت من با ایشان به دلیل اهمیتی است که اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه وزارت خارجه دارد.

وی به همکاری امیرعبداللهیان با ظریف اشاره کرد و گفت: آقای امیر عبداللهیان سابقه همکاری با آقای ظریف و آقای لاریجانی وجود دارد که ما را قدری نگران می‌کند و سختی شرایط کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجی و برجام و بازگشت عزت کشور نیز نگرانی ما را بیشتر می‌کند. » 

از حاضری زدن نماینده تا تذکر برای هم استانی نبودن وزرا 

وقتی مذاکرات مجلس تنها از رادیو پخش می‌شد و تصویر نبود ترافیک برای بیان تذکر  بخش زیادی از وقت مجلس را به خود اختصاص می‌داد حالا که دیگر تصویر هم به صدا اضافه شده است و مذاکرات مجلس برای رای اعتماد به وزرا به طور زنده از صدا و سیما پخش می‌شود. 

انور حبیب زاده بوکانی در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: به عنوان نماینده مردم بوکان با ظرفیت ۳۰۰ هزار نفری از مردم شریف و پرتلاش در مجلس شورای اسلامی حضور دارم و علیرغم اینکه یکی از بانظم ترین نمایندگان هستم، امروز هیات رئیسه اسم بنده را به عنوان فردی که با تاخیر در جلسه حاضر شد، اعلام کرد. این در حالی است که ما در مجلس با پیگیری مستمر و حضور پیوسته، در حال بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت هستیم.

نماینده مردم بوکان در مجلس یازدهم افزود: ما در تلاشیم تا دولت مقتدر هر چه زودتر تشکیل شود و با خدمات شایسته به وضعیت سلامت و معیشت مردم رسیدگی کند.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آقای دهنوی اسامی که تاخیر داشتند را اصلاح کردند، شما نیز از نمایندگان منظم مجلس بوده و خواهید بود. 

 احمد مرادی  نماینده مردم بندعباس نیز  در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم، اظهار کرد: رفع تبعیضات ناروا و تقسیم امکانات عادلانه برای همه در زمینه مادی و معنوی در قانون مورد تاکید قرار گرفته است. ما در کابینه دولت سیزدهم ۱۹ وزیر داریم، وقتی مردم نگاه می کنند متوجه می شوند که بسیاری از استان ها هیچ سهمی از کابینه دولت ندارند. تاکید و نگاه ما به شایسته سالاری است. حرف ما این است کسانی که شایستگی لازم دارند در جایگاه وزیر یا معاون وزیر قرار گیرند. اگر برای هر وزیر پنج معاون در نظر بگیریم تعداد زیادی اعضای کابینه را تشکیل می دهد که می خواهند به مردم خدمت رسانی کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: بعضی استان ها مثل استان هرمزگان هیچ سهمی در کابینه ندارند. ما در هر زمینه ای افراد متخصص داریم اما لابی بازی بلد نیستیم. ما نیروهای بسیار خوبی در استان هرمزگان در سطح ملی داشتیم که خوب عمل کردند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس ادامه داد: ما هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و اساتید دانشگاه درجه یک زیادی داریم، همچنین کارآفرینان و خیرین زیادی در این استان وجود دارد؛ چرا نباید در کابینه دولت سیزدهم از ظرفیت های این استان استفاده شود؟

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته دولت یازدهم و دوازدهم از ظرفیت های این استان استفاده نکردند، گفت: از دولت آقای رئیسی می خواهم اگر می خواهند به شعار عدالت خود پایبند باشند، در کنار فسادستیزی و موضوع شایسته سالاری دقت کنند. اگر ماجرا به همین منوال پیش برود هرمزگان هیچ سهمی در کابینه دولت نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید