جبهه پایداری از انگ و ننگ احمدی نژادی بودن رها می شود؟

کدخبر: ۳۹۱۵۰۲
اعتماد نوشت:بازی‌های انتخاباتی اصولگرایان حاشیه‌های فراوانی دارد. میدان اصلی، عرصه رقابت چهره‌های مهم و مشهور اصولگرا شده و در حاشیه‌ها هم نیروهای کمتر محبوب و کمتر شناخته‌شده ایفای نقش می‌کنند.
جبهه پایداری از انگ و ننگ احمدی نژادی بودن رها می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است؛

برخی که بسیار مشتاقند و برخی کنار گود ایستاده و به یکدیگر تعارف می‌زنند که قدم به صحنه رقابت بگذارند. پایداری‌ها و بهاری‌ها یا همان نزدیکان احمدی‌نژاد که زمانی اتحادشان زبان‌زد خاص و عام بود، حالا در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز سعی می‌کنند، منکر یکدیگر شوند.احتمالا با این تصور که با این کار بتوانند نظر افکارعمومی را به خود جلب کنند.غافل از اینکه با این کار عملا یکدیگر را تخریب می‌کنند.فعالان حاضر در هر دو طیف و خرده‌جریان سیاسی هم تقریبا میان اصولگرایان به عنوان جزیره‌ای مستقل شناخته می‌شوند که علاقه‌ای هم به اتحاد با دیگران ندارند. 

مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برخلاف انتظار ناظران، به‌تازگی نامش از سوی یکی از نمایندگان اصولگرای دوره دهم مجلس، به عنوان یکی از نامزدها مطرح شده، کنار گود انتخابات ایستاده و حالا بازی تعارف زدن به این و آن، برای او هم شروع شده است. 

nO03KvzpmSQ0
به‌تازگی ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده اصولگرای مجلس دهم گفته بود که «آقای ذوالنوری نسبت به افرادی که امروز نام‌شان درجریان اصولگرایی مطرح می‌شود، توانمندتر و قوی‌تر است.او در حوزه‌های فنی مخصوصا بحث هسته‌ای و برجام تسلط دارد و در مجموع فردی عاشق،منصف و توانمند محسوب می‌شود.»حسن‌بیگی که البته خودنیز چندان وزن و نفوذی در طیف‌های اصولگرا ندارد، حتی ازاین هم فراتر رفته و مدعی شده بود که «آقای ذوالنوری می‌خواهد یک دولت اصولگرای حداکثری تشکیل دهد و این توانایی را دارد. اگر آقای ذوالنوری هم تک‌نامزد جریان اصولگرایی شود، تحقیقا این رأی را می‌آورد. او توانایی‌های خوبی در کلام و بیان دارد و بر درسی که خوانده مسلط است و حوزه هم قبولش دارد.»
ذوالنوری، نماینده عضو جبهه پایداری قم اما همین دیروز، در واکنش به این تعارف انتخاباتی در توییتی نوشت: «در شرایطی که تفرق سمی مهلک و وحدت بیش از هر زمانی ضرورت دارد به نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری فکر نمی‌کنم. اظهارات برادر عزیزم جناب آقای دکتر حسن‌بیگی در این خصوص صرفا ابراز لطف و نظر شخصی ایشان است و مطلقا با اطلاع اینجانب نبوده است.»
اما بحث انتخابات میان این دو طیف پایداری و بهاری، به هیچ عنوان به این خبر حاشیه‌ای محدود نیست و ازجمله مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل پیشین و رییس شورای مرکزی کنونی جبهه پایداری در نشستی که روزشنبه برگزار شد، به جدایی جریان پایداری از احمدی‌نژاد تأکید کرد و گفت: «جبهه پایداری گفتمانی که دنبال می‌کند را قربانی نزدیکی به فلان شخصیت و بهمان چهره سیاسی نمی‌کند. آنها که به دروغ می‌گویند مهندس محصولی دنبال آقای احمدی‌نژاد است، بدانند که در آن زمان ایشان جزو اولین نفراتی در دولت بود که مقابل خط انحراف ایستاد. هرکس به گفتمان مدنظر جبهه پایبند بود، ما با او متحدیم. هرکس با این گفتمان که همان گفتمان انقلاب اسلامی است، زاویه داشته باشد، ما نمی‌توانیم او و فعالیت‌هایش را تایید کنیم. این گمانه‌زنی‌هایی هم که اخیرا در رسانه‌ها و محافل سیاسی مطرح می‌کنند، کذب است و جبهه پایداری کاملا با تمسک به گفتمان انقلاب در اوج اتحاد و همبستگی قرار دارد.»
پایداری‌ها بارها نشان داده‌اند که به‌شدت از بیان نزدیکی جریان پایداری و احمدی‌نژاد نگران هستند و همیشه تلاش می‌کنند روزهایی را که با تمام توان از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، انکار کنند. به‌خصوص حالا که احمدی‌نژاد هم خیز برداشته تا دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند. پایداری‌ها احتمالا نگران هستند که حضور احمدی‌نژاد را پای آنان بنویسند؛ بنابراین هر نوبت که فرصتی دست می‌دهد، عتابی علیه یار دیرین‌شان فریاد می‌کنند تا مگر خود را از گزند احمدی‌نژاد این سال‌ها برهانند.
احمدی‌نژاد هم این روزها درحال نمایش یک تعارف سیاسی است. کانال‌های تلگرامی که نزدیکان او اداره می‌کنند، هر روز با انتشار تصویری از نامه‌های به‌ادعای آنها «مردمی» مدعی هستند که مردم فلان شهر از احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات دعوت کرده‌اند. این درحالی است که او پیش از این برای انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شده و هیچ بعید نیست که این نوبت نیز با در بسته شورای نگهبان مواجه شود. 
عباس امیری‌فرد، رییس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست‌جمهوری در دولت نهم که البته مدتی است همچون پایداری‌ها از احمدی‌نژاد فاصله گرفته،درخصوص احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: «آقای احمدی‌نژاد دوره قبل رد صلاحیت شدند و این دوره هم قطعا ردصلاحیت خواهند شد. آن‌طور که من با روحیات تک‌تک اعضای شورای نگهبان آشنایی دارم، ایشان قطعا ردصلاحیت خواهند شد. خود ایشان هم می‌دانند، اما شرکت می‌کنند و شرکت کردن‌شان هم اشکالی ندارد.» امیری‌فر درخصوص فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد نیز توضیح داده است: «مگر ایشان دفعه پیش فعالیت نکردند؟! آن زمان دست آقای بقایی را گرفتند و الان هم ممکن است دست شخصی مثل آقای الهام یا شیخ‌الاسلامی را بگیرند که حتی اگر هم کاندیدا شوند، شورای نگهبان آنها را رد می‌کند. اما باید صبر کنیم ببینیم چه می‌شود. قرائن و شواهد نشان می‌دهد که خود آقای احمدی‌نژاد هم در این دوره کاندیدا خواهند شد. از فعالیت‌های ایشان مشخص است، اما ما نمی‌توانیم خرده بگیریم. در نهایت شورای نگهبان باید در مورد ایشان تصمیم بگیرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید