عدم توجه به مسئله اعتیاد علت مخالفت صباغیان با وزیر پیشنهادی کشور

کدخبر: ۴۳۵۵۸۲
صباغیان گفت: من احساس مسئولیت کردم و موارد را به شما گفتم به سایر نمایندگان نیز این توصیه را دارم وگرنه چندی دیگر باید این صندلی را ترک کنیم و از پای تلویزیون بگوییم کاش روزی که این وزیر از مجلس رای گرفت این موارد را به او گفته بودیم.
عدم توجه به مسئله اعتیاد علت مخالفت صباغیان با وزیر پیشنهادی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: متاسفانه در برنامه وزیر پیشنهادی کشور به مسئله اعتیاد و قدرت گرفتن نهادهای مردمی توجهی نشده است.

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز عصر مجلس، به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور گفت:  تا جایی که بنده اطلاع دارم ایشان از افراد انقلابی و متعهد است و به نظر بنده وجود ایشان برای نظام مفید است و خار چشم دشمنان کشور به ویژه رژیم صهیونیستی می باشد، اما ما برنامه ایشان را باید بررسی کنیم و ایرادات برنامه  را مطرح کنیم.

وی در ادامه گفت: در کنار تمام توانمندی هایی که کشور دارد نقاط ضعفی وجود دارد که باید مرتفع گردد، برنامه آقای وحیدی ۶۶ درصد منطبق با اسناد بالادستی و ۲۷ درصد همسو با آن است. برنامه ایشان از یک انسجام برخوردار است ولی قابل سنجش نمی باشد. امرور ام المسائل کشور مسئله اعتیاد است که وزارت کشور مسئولیت برنامه ریزی برای کنترل آن عهده دار است. به دنبال اعتیاد، اختلافات خانوادگی، ناامنی، طلاق، خشونت و خودکشی در جامعه ایجاد می شود. بر اساس آمار امروز از هر دو ازدواج در تهران یکی به طلاق می انجامد. در میدان شوش در ملاء عام افراد شیشه مصرف می کنند و دختران ۱۶ ساله تریاک مصرف می کنند. در کوچه های اطراف آن معلوم نیست چه می گذرد. تا کی بای  بایستیم تا جوانان ما جلوی چشم ما نابود شوند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: این مسئله در حوزه وزارت کشور است، اما متاسفانه در برنامه وزیر پیشنهادی به آن پرداخته نشده است. برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر نیز برنامه ای ارائه نشده است. افزایش طلاق، ورشکستگی صندوق ها، شرکت های زیان ده، فرار مالیاتی، اختلاس، رشد منفی اقتصادی، قیمت کالاهای اساسی، فرار مغزها، قاچاق کالا همگی مشکلاتی است که هر روز از پشت این تربیون فریاد می زنیم.

وی در ادامه گفت: اما بعد از ۴۳ سال پاسخی برای مردم نداریم و هر دولتی مقصر را دولت قبل می داند. اما دلیل این مشکلات قدرت دادن به پست های منصوبی است، متاسفانه پخشهای انتخاباتی هر روز ضعیف تر می شود شورای استخدامی دکوری شده و نهادهای مردمی هر روز کوچکتر و ضعیف تر می شود. در مقابل نهادهای منصوبی قدرت می گیرد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: حل این مسئله به حوزه شما بازمی گردد، باید به شوراها قدرت دهید، امروز فرمانداری ها به جای اینکه ناظر باشند کار اجرایی می کنند در حالی که کار اجرایی باید در دست شهردار باشد. اما شما باز وعده قدرت دادن به فرماندارها و استاندارها می دهید، در حالی که این امر خود فسادزا است، قدرت را باید به شوراها متتقل کنید که نهادهای مردمی هستند، اهداف باید نظام مند و شناسنامه دار شوند. اما هیچ کدام از موارد در برنامه شما نیامده است. باید به تشکل ها بها بدهید، حمایت از تشکل ها به معنای حمایت از کارگران است.

صباغیان در پایان بیان کرد: من احساس مسئولیت کردم و موارد را به شما گفتم به سایر نمایندگان نیز این توصیه را دارم وگرنه چندی دیگر باید این صندلی را ترک کنیم و از پای تلویزیون بگوییم کاش روزی که این وزیر از مجلس رای گرفت این موارد را به او گفته بودیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید